آخرین اخبار

22. آبان 1397 - 14:49   |   کد مطلب: 31555
رئیس اداره اوقاف اسدآباد خبر داد
مرمت و ساماندهی 60 درصد امامزاده ها در اسدآباد
رئیس اداره اوقاف اسدآباد با اشاره به وجود ۱۳ امامزاده در سطح شهرستان اسدآباد گفت: تا کنون ۶۰ درصد امامزاده‌های این شهرستان مرمت شده و تعمیر و مرمت و ساماندهی مابقی امامزاده‌ها را نیز در برنامه داریم.

به گزارش آوای سیدجمال، علی قبادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۳ امامزاده، ۱۱ موقوفه منفعتی و ۱۵۰ موقوفه انتفاعی بوده و بعد از ملایر و همدان بالاترین رتبه درآمد موقافات را در استان همدان داراست.

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ۱۲ مورد وقف جدید به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۷ مورد مربوط به ابتدای سال تاکنون بوده است.

رئیس اداره اوقاف اسدآباد تصریح کرد: وقف ۴۳۳ متر ملک مسکونی در روستای جنت‌آباد، ۸۳۰ مترمربع زمین در روستای بیاج، ۴۷۰ مترمربع ملک مسکونی در روستای پیرملو، قطعه زمینی به مساحت ۱۷۰ مترمربع برای ایجاد فضای سبز در روستای چنارسفلی، زمینی به مساحت ۵۵۷ مترمربع برای الحاق به آرامستان روستای گنجه، وقف زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع برای ساخت اماکن خدماتی و عمومی در روستای گنجه و ۳۰۰ مترمربع زمین در روستای ملاولی برای ساخت حسینیه وقف‌های جدید انجام شده در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بوده‌اند.

قبادی با بیان اینکه طی یکسال گذشته در شهرستان اسدآباد ۵۶۰ مورد وقف به ارزش یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال در حوزه دارو و درمان بیماران سخت درمان انجام گرفته، خاطرنشان کرد: امسال برای استقبال از زائران اربعین حسینی ۹۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مردم شهرستان هزینه شد.

وی همچنین با اشاره به وجود ۱۳ امامزاده در سطح شهرستان اسدآباد اظهار کرد: تا کنون ۶۰ درصد امامزاده‌های این شهرستان مرمت شده و تعمیر و مرمت و ساماندهی مابقی امامزاده‌ها را نیز در برنامه داریم.

قبادی درآمد حاصل از امامزاده‌های این شهرستان را طی یکسال گذشته افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در رابطه با بحث مرمت امامزاده‌ها در حال حاضر مرمت و بازسازی امامزاده عبدالله(ع) به اتمام رسیده و تخریب ۳ امامزاده نیز در راستای مرمت و بازسازی انجام گرفته که ۶۰ درصد مرمت بازسازی امامزاده هادی(ع) چنارسفلی انجام شده است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۰ درصدی امامزاده پیرسلمان افزود: در حال حاضر از ۳ امامزاده تخریب شده در راستای مرمت تنها امامزاده پیرحمزه حسن‌آباد باقیمانده که مرمت این امامزاده نیز در دست اقدام خواهد بود.

قبادی یادآور شد: ساخت ضریح امامزاده پیرسلمان با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال، کمک و مساعدت به بیماران صعب‌العلاج ۵۶۰ مورد با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، تسطیح جاده امامزاده عبدالله(ع)، ساخت یک باب مغازه در جایگاه سوخت با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال، پذیرایی زائران اربعین حسینی به مدت ۱۲ شب شامل ۳ وعده غذایی با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال، توزیع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند، خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان فیروزآبادی به مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال، ساخت ضریح امامزاده هادی چنارسفلی با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال، تعمیر نمازخانه و سرویس بهداشتی و جایگاه پمپ بنزین بکایی از جمله اقدامات انجام شده اوقاف شهرستان طی یکسال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal