آخرین اخبار

4. شهريور 1398 - 16:17   |   کد مطلب: 33336
براساس تفاهنامه ای بین کشاورز، کارخانه و تعاون روستایی؛
کشاورزان اسدآبادی مابه تفاوت قیمت مصوب را از دولت خواهند گرفت
فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند محصولات خود را مستقیم درب کارخانه رب تحویل دهند و در این صورت دست واسطه ها هم را قطع می شود، گفت: مهم تر از قطع دست واسطه ها این است که کشاورزان پول خود را می‌تواند از کارخانه در همان روز تحویل بگیرد.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی در حاشیه بازدید و بررسی مشکل کارخانه رب گوجه فرنگی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: مشکل کارخانه رب اسدآباد با ایجاد تفاهمنامه ای بین شرکت تعاونی، کارخانه و کشاورز حل شدنی است.

 

وی گفت: مدیریت کارخانه رب با اخذ معرفی از کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی، گوجه فرنگی را از خود کشاورز تحویل می‌گیرد و براساس تفاهمنامه سه جانبه بین شرکت تعاونی، کارخانه و کشاورز مابه تفاوت قیمت خرید توسط کارخانه و قیمت مصوب دولت از طریق تعاونی روستایی پیگیری و به کشاورزان پرداخت شود.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: قیمت امروز گوجه فرنگی که کارخانه به کشاورزان می‌دهد، ۷۳۰ تومان است که درب کارخانه تحویل کشاورز می‌شود و مابه تفاوت آن نسبت به قیمت مصوب دولت را هم کشاورز از دولت می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته ۸۰۰ هکتار کشت محصول گوجه فرنگی را داشتیم که امسال براساس اعتمادسازی که کارخانه داشته به هزار و ۳۰۰ هکتار رسیده است که ۹۰ درصد افزایش کشت را داشتیم.

 

درویشی اذعان داشت: باتوجه به سطح زیر کشت گوجه فرنگی امسال پیش بینی می‌شود که ۷۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود

 

وی گفت: این کارخانه بسته بندی محصولاتی دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهد که با انجام این کار ۹ ماهه دیگر سال هم افرادی که در این کارخانه مشغول کار شدند، بیکار نمانند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه کارخانه رب گوجه فرنگی اسدآباد ظرفیت اسمی آن روزانه هزار و ۳۰۰ تن است، گفت: باتوجه به میزان تولید گوجه فرنگی تولید پاسخگوی این کارخانه نیست، بخشی محصولات را هم از استانهای همجوار تأمین می‌شود.

 

وی تأکید کرد: ان شالله کشاورزان در سال آینده کشت محصول گوجه فرنگی خود را افزایش دهند که دیگر نیاز نباشد از شهرهای دیگر گوجه این کارخانه را تأمین کنیم.

 

درویشی گفت: نکته قابل اهمیت و قابل توجه این است که کشاورزان می‌توانند محصولات خود را مستقیم درب کارخانه تحویل دهند و دست واسطه ها را قطع کنند و البته قیمت تعیین شده توسط کارخانه در همان روز پرداخت می‌شود.

 

مدیر این کارخانه نیز گفت: درصورتی که مسئولان حمایت کنند، موضوع بسته بندی رب را خواهیم داشت و البته در بسته بندی دیگر محصولات نیز فعالیت کنیم.

 

وی گفت: با اجرای فاز دوم این کرخانه قطعا افراد در ماههایی که تولید رب را نداریم، میتوانیم در بسته بندی محصولات دیگر از انان استفاده کرده و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal