آخرین اخبار

20. شهريور 1398 - 14:02   |   کد مطلب: 33490
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد از اجرای 4 پروژه منابع طبیعی این شهرستان در سند راهبردی 3 ساله استان همدان خبر داد .

به گزارش آوای سیدجمال، قباد پیری اظهار کرد:کشت موسیر در مراتع حبشی با تعهد سالانه 81 هکتار در این سند راهبردی یکی از پروژه ها خواهد بود که در 4 ماه امسال در راستای این تعهد 3 هکتار موسیر در مراتع روستای حبشی کشت شده است.

وی نگهداری از جنگل کاری سنواتی و توسعه فضای سبز را دومین پروژه منابع طبیعی شهرستان در سند راهبردی 3 ساله استان در برش شهرستانی  برشمرد و گفت:در این پروژه تعهد سالانه منابع طبیعی شهرستان 1287 هکتار بوده که در 4 ماه نخست سال 320هکتار از تعهد سالانه اعم از حفاظت و ایجاد اطفا حریق و مبارزه با آفات گیاهان  ، آبیاری ،تشتک ...انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه زراعت چوب با تعهد سالانه 79 هکتار به عنوان سومین پروژه منابع طبیعی در سند راهبردی 3 ساله از سال 1398 تا سال 1400 خواهد بود تصریح کرد:در بحث آبخیزداری و حفاظت خاک به عنوان چهارمین پروژه تعهد سالانه منابع طبیعی شهرستان 934 هکتار در نظر گرفته شده که در 4 ماه ابتدای سال 280 هکتار در 3 حوزه شیلاندر ،کمک سفلی -قراکند ، و پشت دربند پروژه آبخیزداری و حفاظت از خاک در دست اجرا است.

 

پیری در ادامه  از اجرای 200 هکتار جنگلکاری تا پایان امسال در اسدآباد خبر داد و گفت: در سومین روز از هفته دولت اجرای این طرح به عنوان اولین شهرستان در استان همدان  با کلنگ زنی جنگل کاری 18 هکتاری در تپه ستران شهر آجین آغاز شد که تا پایان سال مابقی این طرح در گردنه شهر  به میزان 182 هکتار انجام می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: به دستور استاندار قرار است 1000 هکتار به جنگل کاری استان همدان اضافه شود که در این طرح سهم هر شهرستان 100 هکتار در نظر گرفته شده ،و  اسدآباد در طرح فوق  دو برابر این میزان تعهد را تقبل کرده است.

ایسنا
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal