آخرین اخبار

17. دى 1398 - 8:39   |   کد مطلب: 34549
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برپایی نمایشگاه کتاب از ۱۸ تا ۲۳ دی ماه خبر داد و گفت: از اینکه همه دستگاه‌های اجرایی برای این نمایشگاه پای کار نبودند، گله‌مند هستم.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، احمدرضا احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در همدان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

 

وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را  آشنایی مردم با حوزه نشر و تولیدات جدید دانست و گفت: بسترسازی برای ارتباط اقشار مختلف با کتاب و کتابخوانی، تلاش در زمینه آگاهی‌بخشی، تبادل نظر و فضایی برای جمع شدن اهالی فرهنگ و هنر از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه سه سال است که این نمایشگاه در همدان برگزار نشده و نام همدان از تقویم نمایشگاه‌های کشور حذف شده بود افزود: در همین راستا ردیف اعتباری این بخش را نیز از دست داده بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که بنده مسوولیت اداره‌کل را گرفتم، این مجموعه در شرایط خوبی نبود افزود: ۲ میلیارد تومان بدهکاری روی دست اداره است و دست ما برای اجرای برنامه‌ها خالی است.

 

احسانی با اشاره به حضور ۵۹۴ ناشر در نمایشگاه کتاب همدان اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه تشکیل شده و ۹۰ ناشر تخصصی کودک و نوجوان نیز حضور دارند زیرا همدان پایلوت برنامه‌های کودک و نوجوان است.

 

وی ضمن گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در برپایی نمایشگاه کتاب بیان کرد: فرهنگ مجموعه گسترده‌ای است و همه موارد در دل فرهنگ قرار دارد بنابراین امور گسترده فرهنگی بدون همکاری و کمبود نیروی انسانی قطعا نمی‌تواند توسعه فرهنگی را پیش ببرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه همه در قبال فرهنگ مسوولیت داشته و باید وظایف خود را انجام دهند افزود: نیاز داریم همه دستگاه‌ها در کنار ما باشند اما در زمینه نمایشگاه کتاب به جز چند دستگاه، مابقی همکاری نداشتند.

وی با بیان اینکه ما دست تنها هستیم و انتظار داریم در نمایشگاه کتاب که برنامه شاخص فرهنگی است کمک می‌شد بیان کرد: نمایشگاه کتاب ۱۸ دی‌ماه افتتاح می‌شود اما ستاد استانی برای این نمایشگاه تشکیل نشد.

احسانی با اشاره به اینکه اعتباری برای این کار نداریم و صرفا آن را با قول و وعده‌های داده شده برگزار می‌کنیم افزود: در حوزه فرهنگ همه باید مشارکت داشته باشند زیرا تاثیرگذاری فرهنگ در کاهش معضلات دخیل است.

وی با بیان اینکه ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ است افزود: زمان بازدید صبحگاهی نمایشگاه به حضور دانش‌آموزان اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امتیازات ویژه برای ۱۳ ناشر همدانی حاضر در دانشگاه در نظر گرفته شده است بیان کرد: در برپایی نمایشگاه کتاب موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی، کانون پرورش فکری، شهرداری و نهاد کتابخانه‌ها همکاری نزدیکی داشتند.

*ویژه برنامه شهید سردار سلیمانی در نمایشگاه کتاب

وی اضافه کرد: ساعات عصر نمایشگاه نیز همراه با اجرای برنامه‌های جنبی خواهد بود که یکی از این روزهای نمایشگاه اختصاص به ویژه برنامه شهید سردار سلیمانی خواهد داشت.

احسانی با بیان اینکه چهارشنبه صبح افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی کتاب در برنامه قرار دارد افزود: در این نمایشگاه ۵۳ هزار عنوان کتاب عرضه شده و به فروش خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین کتاب ۱۰ درصد تخفیف نمایشگاه است و ۱۰ درصد نیز ناشران تخفیف خواهند داشت که ناشران ممکن است افزایش تخفیف نیز داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از استقرار بانک شهر در نمایشگاه خبر داد و گفت: بانک شهر بن‌های فروش کتاب را در اختیار خریداران می‌گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal