آخرین اخبار

20. دى 1398 - 15:14   |   کد مطلب: 34586
در راستای صرفه‌جویی آب صورت گرفت
پیش‌بینی توسعه ۴ هزار هکتاری گلخانه در سال
عباس کشاورز با بیان اینکه ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و ایجاد اشتغال و تولید برای صادرات است، گفت: از سال آینده توسعه گلخانه‌ها با میزان ۴ هزار هکتار پیش بینی شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم کلنگ زنی دو واحد گلخانه ای و تولید قهوه در شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: میزان ۹ هزار هکتار گلخانه جدید در طول عمر دولت تدبیر و امید افتتاح شده است.

 

 

وی با بیان اینکه تولیدات گلخانه ای در بخش سبزی و‌ سیفی به میزان دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است، افزود: بیش از ۷۰ درصد خیار کشور از گلخانه ها تولید می‌شود.

 

 

کشاورز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه گلخانه‌ها در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و ایجاد اشتغال و تولید برای صادرات است  که از سال آینده ایجاد ۴ هزار هکتار گلخانه پیش بینی شده است.

 

 

وی با بیان اینکه فصل تولید سیب زمینی را تغییر داده ایم که سرعت بیشتری باید به آن دهیم، افزود: در حال حاضر در جنوب و شمال سیب زمینی تولید می‌شود و یک سوم مصرف آب همدان را مصرف می کنند و سیاست کا این است که سهم تولید پاییزه کاهش پیدا کند.

 

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود:  به دنبال این هستیم که کشاورزان از کشاورزی در محل باز خودداری کنند

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal