آخرین اخبار

3. اسفند 1398 - 23:16   |   کد مطلب: 34961
شیرمحمدی گفت: ۱۹ اسفند ماه «کنگره سید جمال الدین اسد آبادی» با حضور وزیر علوم در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، «هادی شیرمحمدی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: 19 اسفند ماه «کنگره سید جمال الدین اسد آبادی» با حضور وزیر علوم در شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.

 

سرپرست امور فرهنگی و رسانه ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 18 اسفند، روز بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین، «سید جمال الدین اسدآبادی» است گفت: برنامه‌های مختلفی برای این ایام در نظر گرفته شده است

 

وی اضافه کرد: از مهمترین برنامه‌های این روز می‌توان به «رونمایی از تندیس و مجسمه سید جمال الدین اسدآبادی» در محله سیدان و افتتاح «نگار خانه و کتابخانه تخصصی سید جمال الدین» در بنای یاد بود ایشان، اشاره کرد.

 

شیر محمدی اضافه کرد: تلاش برآن است تا آثار مختص سید جمال الدین اسدآبادی در این کتابخانه جمع شود تا یک منبع و بانک اطلاعاتی کاملی از ایشان در دسترس همگان باشد.

 

سرپرست امور فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه چندی است 4 انجمن ادبی در شهرستان اسدآباد فعال شده استT گفت: این انجمن‌های ادبی در 18 و 19 اسفند ماه برنامه‌های متنوعی خواهند داشت.

 

 وی ادامه داد: راه اندازی سینمای سیار در شهرستان اسدآباد، برگزاری کنسرت موسیقی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

 

سرپرست امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: بنای یاد بود سید جمال به یک مجموعه پویای فرهنگی در شهرستان اسدآباد تبدیل خواهد شد.

 

گفتنی است سيد جمال را انديشمندی حق طلب و پرورش يافته در مكتب اهل بيت بود، انقلاب شكوهمند اسلامی ايران نمونه بارزی از حق طلبی است كه ريشه در نهضت بيداری و آزادی خواهي سيدجمال الدين اسدآبادی دارد.

 

استاد شهید مرتضی مطهری در خصوص این اندیشمند مشرق زمین می‌گویند: «سید جمال، مهمترین و مزمن ترین درد جامعه اسلامی را استبداد داخلی و استعمار خارجی تشخیص داد و با این دو به شدت مبارزه کرد، آخر کار هم جان خود را در همین راه از دست داد.»

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal