آخرین اخبار

11. تير 1399 - 15:50   |   کد مطلب: 36144
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بخش دیگری از پول گندم‌ها به حساب کشاورزان واریز شد تا رقم پرداختی به آنان به حدود 100 هزار میلیارد ریال برسد و تا نهم تیرماه مطالبات تسویه شود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست شورای راهبری زنجیره تامین گندم اظهار کرد: با پرداخت 1500 میلیارد تومان دیگر، کشاورزانی که تا نهم تیر ماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده است، پول گندم خود را دریافت کرده‌اند.

 

حنان افزود: تا 10 تیرماه 4 میلیون و 185 هزار تن گندم از کشاورزان 31 استان به ارزش ریالی 10 هزار و 500 میلیارد تومان خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته در همین زمان از لحاظ وزنی 8 درصد و از لحاظ میزان پرداختی به گندم کاران حدود 57 درصد رشد داشته است.

 

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد: به طور متوسط برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری 2523 تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

 

قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تاکنون 233 هزار و 394 گندم کار محصول خود را در قالب 678 هزار محموله تحویل مراکز خرید داده‌اند.

 

حنان در ادامه خاطرنشان کرد: ارزیابی اخیر مرکز پژوهشهای غلات از بیش از6000 نمونه نشان می‌دهد که به لحاظ افت مفید و غیر مفید و میزان سن زدگی کیفیت گندم ها در سال جاری افزایش دارد که از دلایل آن خرید تضمینی باکیفیت و تغییر اندازه(مش الک ) الک است.

 

وی گف: امسال خرید توافقی گندم در 13 استان و 43 مرکز خرید انجام می شود .حنان به خرید دانه روغنی کلزا در کشو نیز اشاره و عنوان کرد: تاکنون 239 هزار تن کلزا به ارزش بیش از 1000 میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal