آخرین اخبار

3. شهريور 1400 - 9:05   |   کد مطلب: 39848
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: تاکنون ۱۹۸ هزار ۴۸۵ تُن گندم مازاد طی دو ماه گذشته از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، مسعود بکایی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با اشاره  به خریداری  ۱۹۸ هزار ۴۸۵ تُن گندم مازاد برنیاز کشاورزان طی دو ماه گذشته در این استان گفت: شهرستان رزن با ۵۰ هزار و ۱۳۷ تُن بیشترین و فامنین با ۲ هزار و ۶۳۷ تُن کمترین گندم تحویل داده شده به مراکز خرید تضمینی گندم را طی دو ماه گذشته داشته است.

 

 

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون افزون‌بر ۹۹۷ میلیارد تومان معادل ۹۹.۵۹ درصد کل مطالبات گندم‌کاران سطح استان پرداخت شده افزود: از ۱۹۸ هزار و ۴۸۵ تُن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان به ارزش بیش از ۱۰۰۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۲.۱۶۷تُن، خرید گندم از سوی مباشر (تعاونی‌های روستایی) ۷۳هزار و ۲۱۰تُن، از سوی کارخانجات آرد ۳۲هزار و ۴۶۸ تُن و سیلو‌های بخش خصوصی ۹۰ هزار و ۶۳۹ تُن بوده است.

باشگاه خبرنگاران

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی، یک مرکز مربوط به دانه‌های روغنی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی هستند.

 

 

بکایی تصریح کرد: فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا سطح استان همدان از چهارم تیر ماه آغاز شده و این مراکز تا زمانی که محصول برداشت نشده در سطح مزارع استان وجود دارد دایر خواهند بود.

 

 

او بیان کرد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۳۸ هزار و ۸۱۳ تُن گندم مازاد از کشاورزان گندم‌کار استان خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید امسال گندم، پیش‌بینی می‌شود گندم‌کاران ۲۵۰ هزار تُن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان در ادامه از خرید تضمینی هزار و ۲۷۶ تُن محصول کلزا به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان در این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان معادل ۹۳.۹ درصد از مطالبات کلزاکاران سطح استان از سوی مراکز خرید تضمینی پرداخت شده است.

 

 

بکایی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰ تُن از محصول کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal