آخرین اخبار

16. تير 1399 - 20:08   |   کد مطلب: 36185
فرماندار اسدآباد از پیش بینی خرید۴۰ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی، فرماندار اسدآباد گفت: تا کنون پنج هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است و پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار تن گندم را خرید تضمینی کنیم.

او افزود: امسال هفت هزار بهره بردار ۱۸ هزار هکتار اراضی خود را به کشت گندم آبی و دیم اختصاص دادند و پیش بینی می شود ۶۵ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.

 

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه امسال ۴۰ تا ۴۵ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید تضمینی خریداری می شوند بیان کرد: برداشت گندم از پنجم تیرآغاز شده و تا ۴۵ روز ادامه دارد.

 

او از افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم در شهرستان طی امسال خبر داد و گفت: ظرفیت مراکز خرید و سیلو‌ها و کارخانه آرد اسدآباد ۹۵ هزار تن است و در شهرستان مشکل انبار و ذخیره سازی نداریم.

 

درویشی با بیان اینکه کیفیت محصول تولیدی گندم اسدآباد بعد از نهاوند در جایگاه دوم استان قرار دارد از احتمال قاچاق گندم هم خبر داد و تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از خروج گندم از شهرستان اعمال کرده است و هر کشاورز گندم کاری که محصول خودش را به مراکز خرید تحویل ندهد در سال زراعی جدید از خدمات جهاد کشاورزی شامل کود سهمیه‌ای و سایر مزایا محروم می شود.

 

او همچنین از فعالیت ۱۴۵ دستگاه کمباین در شهرستان خبر داد و گفت: کمباین‌ها تا پایان برداشت محصول غلات حق ندارند از شهرستان خارج بشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal