آخرین اخبار

25. آبان 1399 - 8:52   |   کد مطلب: 37371
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری سوگواره موسیقی سنتی آواها و نواهای عاشورایی در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این رویداد با عنوان «نغمه عشق» در بهمن ماه اجرا می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، احمدرضا احسانی روز شنبه در نشست خبری که به صورت زنده و اینستاگرامی برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد موسیقایی به صورت مجازی آثار هنرمندان کشور را می‌پذیرد و تاکنون استقبال هنرمندان خوب بوده است.

 

 

او با بیان اینکه تکنوازی، گروه‌نوازی و ارائه مقاله در قسمت پژوهشی از بخش‌های مختلف این سوگواره است گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد از لحاظ سازبندی و رپرتوار اجرایی محدودیتی ندارند و تمام سازها و ژانرهای موسیقی مجاز به شرکت در این سوگواره هستند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به آغاز هفته ملی کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه افزود: این رویداد فرهنگی در همدان با اجرای ۱۳ ویژه برنامه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

احسانی خاطرنشان کرد: آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ، اختتامیه جایزه قلم هگمتانه، عصری با کتاب، نمایشگاه کتاب در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، اهدای کتاب به موسسات فرهنگی و هنری و برگزاری پاییزه کتاب از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

 

 

او با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب نیز در ۱۷ کتاب‌فروشی همدان و دو کتاب‌فروشی ملایر اجرا می‌شود، گفت: کتب عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان در این ایام با تخفیف ۲۰ درصدی به علاقمندان عرضه می شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز توضیح داد: این جشنواره تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است و با توجه به شرایط فعلی به سبک سال های گذشته برگزار نمی‌شود.

 

 

به گفته احسانی، این جشنواره تحت عنوان «فصل امید» برگزار می‌شود که فراخوان آن منتشر و در اختیار هنرمندان قرار گرفته که آثار پس از داوری و تایید در هر استان با رعایت پروتکل‌ها به نمایش درمی‌آید.

 

 

او افزود: بخشی از اعتبارات جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را صرف تجهیز سالن ها و مجتمع های فرهنگی و هنر استان می کنیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت مالیاتی از نویسندگان و ناشران هستیم و تلاش ما این است که اتحادیه ای مجزا برای این افراد تشکیل شود.    به گفته وی، تفاهم نامه ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با منعقد شده و تسهیلات ویژه ای برای حمایت از ناشران و صنوف فرهنگی پیش بینی شده است.

 

 

احسانی با بیان اینکه ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان با محدودیت های اعتباری روبرو هستند یادآوری کرد: با این وجود تمام برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا به صورت مجازی اجرا می‌شود و به هیچ عنوان فعالیت‌های فرهنگی تعطیل نمی‌شود.

 

 

او با اشاره به خواسته استاندار همدان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازگشت و برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در این استان، گفت: امیدواریم شرایط برای برگزاری مجدد این جشنواره در همدان فراهم شود.

 

 

احسانی از چاپ ۱۸۸ عنوان کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته هم ۲۴۵ عنوان کتاب با وجود گرانی کاغذ و مشکلات صنعت چاپ روانه بازار نشر شد.

 

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان کمک بلاعوض به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر از اهالی رسانه پرداخت و در قالب سامانه کارا نیز تسهیلات کرونا به اصحاب رسانه اعطا شده است و به دنبال این هستیم که تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار آنها قرار بگیرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal