آخرین اخبار

13. اسفند 1399 - 8:49   |   کد مطلب: 38391
فرماندار اسدآباد از برگزاری همایش ملی «سیدجمال الدین اسدآبادی» در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این رویداد ملی در ۱۸ اسفند، موزه و کتابخانه تخصصی این شخصیت فرهیخته راه اندازی می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، ، «سعیدکتابی» روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی همایش بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی اظهار داشت: این همایش توسط دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفند سالروز شهادت بیدارگر مشرق زمین برگزار می‌شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: این رویداد به عنوان نخستین کنفرانس ملی دانشگاه در رابطه با سیدجمال الدین اسدآبادی با شاخص Isc است که با موضوع «پژوهش های کاربردی در تاریخ فرهنگ و بیداری اسلامی» تاکنون در شهرستان برگزار نشده است.

 

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: کتابخانه تخصصی دیجیتال و موزه سیدجمال الدین در این روز افتتاح و در اختیار پژوهشگران و محققان نهضت بیداری اسلامی قرار می گیرد.

 

کتابی، از ساخت مستند زندگینامه سیدجمال الدین اسدآبادی خبر داد و گفت: برای برگزاری سلسله نشست هایی در زمینه بیداری اسلامی و اندیشه های سیدجمال با صدا و سیما رایزنی شده است و پیگیر انعقاد تفاهم نامه و توسعه مراودات علمی و اندیشه های سیدجمال با خواهرخواندگی با دانشگاه کوفه، دانشگاه الازهر مصر، دانشگاه سوربون فرانسه و دانشگاه شهیر استانبول ترکیه هستیم.

 

سیدجمال الدین اسدآبادی در سال ۱۲۱۷ در شهرستان اسدآباد چشم به جهان گشود؛ او نابغه ای بود که به چندین زبان زنده دنیا مسلط بود و در نوجوانی به درجه اجتهاد رسید و روزنامه های عروة الوثقی و ضیاء الخافقین را راه اندازی کرد. 

 

آزادی و بیداری مسلمانان آرمان بزرگش بود که برای نیل به آن به کشورهای مصر، افغانستان، ترکیه، هندوستان، انگلستان و فرانسه سفر کرد و در این راه به شهادت رسید.

 

۱۸ اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.

 

بنای یادبودی در محله سیدانِ اسدآباد که زادگاهش بود ساخته و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شمار ۲۴۳۳۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal