آخرین اخبار

19. خرداد 1400 - 12:07   |   کد مطلب: 39167
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مواردی که به صورت مصوبه در ​شورای فرهنگ عمومی تصویب می‎شود، به عنوان قانون الزام اجرایی دارد

به گزارش آوای سیدجمال، جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان بهار با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهرستان در فرمانداری بهار برگزار شد.

 

آیت‌الله حبیب شعبانی در این جلسه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی متولی اصلی فرهنگ در استان و شهرستان است، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال‌های ۹۲ و ۹۳  ابلاغ شد و با اینکه این سند به خوبی به مسأئل مختلف فرهنگی اشاره کرده، اما اجرایی نشد.

 

وی با تأکید بر اینکه در گذشته نقص‌هایی در آیین‌نامه های شورای فرهنگ عمومی وجود داشت، اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده و آیین‌نامه‌ جدید شورای فرهنگ عمومی تدوین شده است. در یکی از بخش های این آیین نامه جایگاه خوبی برای شورا تعریف شده و مصوبات شورای فرهنگ عمومی به عنوان قانون ابلاغ شده و الزام اجرایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فرهنگ استان و شهرستان‌ها باید در این شورا مدیریت شود، تصریح کرد: در آیین‌نامه جدید در بخش اعضاء شورا هم تغییراتی به وجود آمده و اعضاء جدیدی به عنوان متخصص و کارشناس در بخش‌های مختلف به جمع شورا اضافه شده‌اند.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته سند مهندسی فرهنگی را در یازده استان بومی سازی کند و همدان به عنوان پایلوت فرهنگی به عنوان یکی از این استان‌ها انتخاب شده است. برای اجرای این سند ما باید اولویت‌های فرهنگی را شناسایی کنیم؛ در استان همدان خوشبختانه وحدت فرهنگی وجود دارد و در شهرستان ها تقریباً اولویت های مشابه داریم، با این حال برای شناسایی بهتر مسائل، نیازمند بررسی های کارشناسی و تخصصی هستیم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص برگزاری انتخابات هم گفت: همه ما وظیفه داریم برای شکل‌گیری مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنیم؛ مشارکت حداکثری سرمایه دولت آینده است و پشتوانه ملی محسوب می‌شود.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم دشمن از آمار مشارکت سوءاستفاده کند؛ بحث‌هایی درمورد مهندسی انتخابات مطرح می‌شود که به هیچ عنوان درست نیست، دولت آینده همان دولتی است مردم انتخاب خواهد کرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal