آخرین اخبار

14. فروردين 1401 - 10:02   |   کد مطلب: 41840
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: حدود ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در استان با پایان تعطیلات عید نوروز، آموزش‌های حضوری را از امروز (۱۴ فروردین) در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه از سر گرفتند.

به گزارش آوای سیدجمال، محمود نقوی گفت  : با توجه به اهمیت افزایش بازدهی فرایند یاددهی- یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، همه مدارس استان همدان همچون دوران قبل از کرونا گشایش یافته و کلاس‌های درس از امروز به صورت حضوری برپا است.

وی افزود : تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰ درصد دانش‌آموزان کمتر از ۱۲سال، واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

نقوی تصریح کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به خوبی پیشرفته و در این حوزه آمار استان همدان قابل قبول است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان بدون گروه بندی و بر اساس جدول برنامه هفتگی به صورت منظم در مدارس حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه برخی از مدارس استان به صورت ۲ نوبته و چرخشی فعالیت دارند، گفت : دانش آموزان این مدارس نیز برابر شیفت بندی‌هایی که از طرف مدرسه انجام می‌شود در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

وی استفاده از ماسک در مدرسه را ضروری دانست و به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندان خود را ملزم به رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط کنند.

نقوی به معلمان و مدیران مدارس توصیه کرد که تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس‌های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره‌ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه‌ای می‌توانند با تایید پزشک و رضایت والدین همانند سال‌های تحصیلی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

نقوی تصریح کرد : آموزش غیر حضوری در صورت نیاز فقط به صورت مکمل استفاده می‌شود.

وی خواستار همکاری و همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش شد تا از عقب افتادگی دانش آموزان از درس و مدرسه پیشگیری شود.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal