آخرین اخبار

9. خرداد 1402 - 11:14   |   کد مطلب: 45141
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه قانون مالیات بر عایدی سرمایه را ۱۰۰ سال دیر تصویب کردیم، گفت: با اجرای دقیق قانون مالیات بر عایدی سرمایه، در آستانه مهار کامل تورم مسکن، خودرو و ارز قرار می‌گیریم.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی‌واله با بیان اینکه در بسیاری از امور باید بازنگری شود چراکه به صراحت چاره کار در بازگشت به عقلانیت انقلابی و حکمرانی عالمانه است، اظهار کرد: حکمرانی عالمانه به ما می‌گوید برده‌داری مدرن را باید پایان داد و طرح مترقی حذف شرکت های واسطه نباید در رفت‌وآمد زائد بین دولت و مجلس بماند، حکمرانی عالمانه می‌گوید باید گفتمان با نسل جدید را حکیمانه ادامه دهیم و فرصت بازسازی اعتمادهای از دست رفته را نباید از دست بدهیم.

وی با انتقاد از نظام بانکداری کشور تصریح کرد: بانک‌ها تسمه از گُرده مردم می‌کشند و با سودهای ترکیبی چنان تولیدکننده و کارآفرین را گرفتار می‌کنند که عطای تولید و اشتغال را به لقای آن می‌بخشند و نتیجه آن بیکاری مزمن در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی در بودجه نویسی فاصله بین دلار واقعی و دلار دولتی قابل توجه است یعنی پنجره فساد را بازگذاشته ایم، خاطرنشان کرد: یک‌بار باید به مردم جواب بدهیم که چرا زورمان به دو  خودروسازی داخلی کشور نمی رسد و چرا بانک‌ها تسمه از گُرده مردم می کشند؟ عرصه های گران‌قیمتی که به وزارتخانه ها و برخی سازمان‌های دولتی در آن مستقر هستند می‌توانند بودجه سال کشور را تأمین کنند.

سرمدی‌واله یادآور شد: حکمرانی عالمانه به ما می‌گوید بانک‌ها و وزارتخانه‌ها اموال مازاد خود را در یک سوم بالای شهر تهران و کلانشهرها بفروشند و در میانه شهر ساکن شوند تا شاید صدای مردم بهتر شنیده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون خوب مالیات بر عایدی سرمایه را ۱۰۰ سال دیر تصویب کردیم اما خوشبختانه در مجلس یازدهم، اقدامی اساسی در این مسیر در حال انجام است، گفت: یک واحد آپارتمانی در تهران در سال چهار تا شش بار بین واسطه‌ها دست به دست می‌شود و هر بار با افزایش قیمت چشمگیر در این واسطه گری‌ها مواجه می‌شویم و مردم مشتریان واقعی مجبور هستند تن به این بازی بدهند که باید در این رابطه فکری احساسی انجام می‌گرفت.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه با اجرای دقیق قانون مالیات بر عایدی سرمایه، در آستانه مهار کامل تورم مسکن، خودرو و ارز قرار می‌گیریم، یادآور شد: نمی‌گذاریم تجربه تلخ قانون مالیات بر خانه‌های خالی تکرار شود، مجلس در این مورد نظارت جدی خواهد کرد.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal