آخرین اخبار

22. اسفند 1402 - 11:56   |   کد مطلب: 47570
رئیس دامپزشکی اسدآباد از فعالیت ۳ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، وثوقی کیا گفت: بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، اداره دامپزشکی اسدآباد گروه‌های خود را از ۱۹ اسفندماه تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و عید فطر فعال کرده است.

او با بیان اینکه این طرح در ایام نوروز و در ادامه نیز در ایام ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود، گفت: ۶ بازرس نظارتی از دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی اسدآباد در دو شیفت کاری به مدت ۳۲ روز فعالیت خواهند داشت.

رئیس دامپزشکی اسدآباد به برخورداری از سامانه آنلاین بازرسی مواد خام دامی در بازرسی‌های طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان در شهرستان اشاره و گفت: در این سامانه زمان و مکان بازرسی به صورت لحظه‌ای قابل رصد و حتی امکان تصویربرداری و ارسال به صورت آنلاین وجود دارد.

این مسئول گفت: تمام مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی در استان و شهرستان، شامل کشتارگاه‌های دام وطیور، مراکزبسته‌بندی، سردخانه‌های نگهداری، مراکز عرضه (قصابی، مرغ فروشی، لبنیات، سوپر پروتئین)، رستوران‌های بین راهی و درون شهری، هتل‌ها و آشپزخانه‌ها مشمول این طرح هستند و به صورت مستمر از سوی بازرسان دامپزشکی مورد بازدید و کنترل قرار خواهند گرفت.

وثوقی کیا به برگزاری گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های ذیربط به منظور تشدید نظارت و افزایش بازدارندگی تخلفات بهداشتی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی اسدآباد ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را برای سیر مراحل قانونی مراجع قضایی ارجاع می‌دهد تا در این مراجع تصمیم‌گیری لازم برای برخورد قانونی با آن‌ها از جمله جریمه، پلمب و یا هرگونه برخورد دیگر اعمال شود.

او ضمن اینکه به شهروندان توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز مورد نظارت دامپزشکی تهیه کنند،گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه، لاشه و عرضه مرغ قطعه‌بندی شده بدون هویت، موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ و ۳۳۱۴۸۰۱۹ و ۳۳۱۴۸۰۳۶ به بازرسان دامپزشکی اطلاع دهید.
انتهای خبر/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal