آخرین اخبار

22. آبان 1399 - 13:56   |   کد مطلب: 37349
واکنشی مسئول و غیر مسئول در پی تذکر کرونایی به مسئولان؛
آینه شکستن خطاست/حاشیه‌سازی برای مطالبه اجرای قانون توسط مجریان قانون
در پی برگزاری مراسم تودیع و معارفه یکی از مسئولان اسدآباد و تجمع آنان، موضوع ممنوعیت برگزاری مراسم در این شرایط ویژه کرونایی طبق دستورالعمل را متذکر شدیم که حواشی به دنبال داشت.

به گزارش آوای سیدجمال،  روز گذشته به دنبال برگزاری مراسم تودیع و معارفه یکی از مسئولان ادارات شهرستان اسدآباد که در تجمع بیش از 50 نفری مسئولان برگزار شد، خبرنگار ما یادداشتی را با این عنوان که "مسئولان کرونا نمی‌گیرند!" نگاشت که حواشی بسیاری را در فضای گروه‌های مجازی به دنبال داشته است.

 

در این میان برخی با انتشار عکس‌های خبرنگار ما در جلسات مختلف و به خصوص در جلسه تودیع و معارفه این مسئول، وی را خطاب قرار دادند که خبرنگاری که ماه‌هاست به مردم متذکر می‌شود  در تجمعات حاضر نشوند چرا خود خبرنگار در مراسم حضور یافته؟!

 

این سؤال بندگان خدا  از خبرنگار، ما را به تعجب واداشت تا این مسئله را بازگو شویم؛

 

 

هیچ رویدادی را نمی‌توان یافت که خالی از خبرنگاران باشد؛ بدون هیچ چشم داشتی در صحنه‌ها حضور دارند تا روایت‌گر لحظات تلخ و شیرین روزگار باشند.

 

جزو اصلی‌ترین وظایف خبرنگار، اطلاع رسانی و آگاهی دادن شفاف و درست، نظارت و نشر کاستی‌ها، شناسایی خلاءهای موجود است.

 

حوادث و اتفاقات چه خوب و چه بد، بدون حضور خبرنگاران انعکاسی هم ندارد، طبعا واکنشی هم در سطح جامعه ندارد.

 

اصلا به زعم شما که خبرنگار نباید در مراسم شرکت می‌کرد! این به چه معناست؟! چیزی غیر از ذبح شفافیت؟

 

بهتر است مسئولین شفاف باشند و از شفاف کردن مسائل برای مردم نهراسند چرا که اگر شفافیت نباشد پاسخگویی هم نیست و هرجا پاسخگویی نبود قطعا فساد به بار می آید!

 

این جزو سختی های کار خبرنگاری است که البته ما با این سختی و شرایط خاص کنار آمده ایم و به آن افتخار می‌کنیم چرا که در برابر مردم متعهد هستیم هر چند اگر بیم خطر یا ترس از ابتلا به بیماری داشته باشیم.

 

طبق استدلال شما صدا سیما هم نباید در بیمارستان ها یا مراکز درمانی حاضر شود و برای مردم از اتفاقات مربوط به کرونا و بیماران و مسئولین بهداشتی بگوید!

 

خود را با خبرنگاران و رسانه‌ای‌ها مقایسه نکنید! اینان وظیفه دارند در هر شرایطی کار خود را انجام دهند؛ وظیفه ذاتی و اخلاقی خبرنگار همین است، اما این مسئولین هستند که باید فکر جان و سلامت مردم و به‌خصوص رسانه ای ها بکنند و از برگزاری مراسم‌های این چنینی خود داری کنند چراکه وظیفه ای در برگزاری مراسم ندارند!

 

خبرنگار و رسانه نمی‌تواند صورت مسئله را پاک کند و چیزی که مطابق میلش نیست، بایکوت خبری کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal