آخرین اخبار

18. اسفند 1399 - 8:35   |   کد مطلب: 38384
گفتمان استکبارستیزی و خط مقاومت امثال شهید محمدرسول‌ها و شهید حاج قاسم سلیمانی حاصل تفکر سیدجمال‌الدین اسدآبادی در تاریخ اسلام است.

به گزارش آوای سیدجمال، شجاعت و مقاومت عامل بقاء، ماندگاری و سرافرازی ایرانیان در تاریخ است و به عنوان کهن‌ترین کشور تمدن بشری استقلال خود را حفظ کرده و بر فراز تاریخ ایستاده است؛

 

در تاریخ معاصر مردان بزرگی برای حفظ این استقلال علیه استکبار و استعمار و استمداد و استمرار جنگیدند؛ سیدجمال‌الدین اسدآبادی نخستین کسی بود که سلطه استعماری را فراتر از مرزهای ایران زمین و برای امت مسلمان معنا کرد و علیه سلطه سیاسی مغرب زمین روشنگری کرد و بیداری اسلامی را پایه ریزی؛

 

تفکر بیداری اسلامی آرام آرام در جامعه اسلامی ایران باور می شود و جوانان دانشجو 16 آذر سال 1332 نخستین سیلی را به اربابان استمار و استکبار زده و یک انفجار در فضا و محیط ایران خلق کردند.

 

این تفکر در 15 خرداد سال 1342 به واسطه پیوند امام و امت تجلی باشکوه یافت؛ به تعبیر زیبای امام قیام 15 خرداد اسطوره سلطه ستم شاهی را در هم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد؛ این قیام زمینه‌ساز سلسله حوادثی شد که سرانجام در بهمن 1357 کاخ طاغوت حاکم بر ایران فروپاشید.

 

پس از آن جنگ تحمیلی 8 ساله ملت را آب دیده، شجاع و متکی به نفس کرد و استکبارستیزی به گفتمان و مطالبه مسلط تمام اقشار مردم تبدیل شد؛ چنانکه شهید 13 ساله اسدآبادی محمدرسول رضایی به زیبایی این گفتمان را به تصویر کشیده است و در وصیتنامه خود نگاشت که "پرچم آمریکا را در تشییع جنازه من به آتش بکشید تا همه بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت‌فقیه هستم"  

 

حاصل این تفکر شکل‌گیری درخت تنومند خط مقاومت است که مرز آن نه منحصر به خاک ایران بلکه از شام تا یمن، از عراق تا افغانستان است. اسم و رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت، پرچم دار جبهه مقاومت و سیدلشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است که نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملتها  یاد داد.

 

حاج قاسم مرد عمل بود، نه مرد شعار؛ مرد میدان بود نه حاشیه؛ او یک مکتب و مدرسه و راه بود. بزرگمردی که "شکست" واژه‌ای تعریف نشده در قاموس او بود و تنها به فکر پیروزی ایران و ایرانیت، اسلام و ملت‌های مظلوم جهان بود و چه زیبا امام خامنه‌ای فرمودند " شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایرانی و ایران بود هم قهرمان ملت ایران شد و هم قهرمان امت اسلامی؛ به راستی که لقب "سردار دلها" زیبنده و شایسته سردار سلیمانی است.

 

و چه زیبا گفت که "باید به این بلوغ برسیم که نبادید دیده شویم آن کس که باید ببیند می‌بیند".

انتهای پیام/ن

                                                                                   

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal