آخرین اخبار

17. آبان 1402 - 12:25   |   کد مطلب: 46555
سابقه اصلاح‌طلبان در قدرت اجرایی کشور، نشان می‌دهد که آنان بیشترین مدت را در رأس قوه مجریه بوده‌اند و در این مدت وقتی به نقدهای رهبری و مردم در عدم اعتماد به استکبار غرب مواجه می‌شدند، می‌گفتند ما به دنبال اصلاح هستیم و موجه نشان دادن غرب توسط آنان، سبب اصلی اعتماد اغتشاشگران به رهنمودهای استکبار جهانی در فضای مجازی و تبلیغات ماهواره‌ایی آنان شد.

به گزارش آوای سیدجمال، هیچ دلیل محکمه پسندی نمی‌توان یافت ‌که اصلاح‌طلبان در اغتشاشات سال گذشته نقش مستقیم داشته باشند؛ البته باید به این‌ نکته توجه کرد در محکمه خدایی که زیر و بم هر اتفاقی را مورد بررسی قرار می‌دهند، به مقصرهایی می‌رسیم که در دید مردم شاید آنان از اصلاح‌کنندگان محسوب می‌شدند.

 

اگر اصلاح‌طلبان هدف‌شان نزدیکی به خوشبختی مردم باشد، طبق مکتب اسلام که به آن اعتقاد دارند، باید خوشبختی را در تعریف خداوند مهربان دنبال کنند.

 

همانگونه که قرآن کریم در آیه ۱۴ تا ۱۷ سوره اعلی از آن یاد کرده و آمده است:«قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّىٰ وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّىٰ بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ» یعنی ﺑﻠﻪ، ﺧﻮﺷﺒﺨﺖ ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺒﺮﺩ ﻭ ﻧﻤﺎﺯﺵ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻴﺪ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ.

 

بیائید بدون هیچ‌گونه کینه و بُغضی نسبت به اصلاح طلبان به نوشته‌ها و موضع‌گیری‌های آنان در اتفاقات مختلف جامعه توجه کنیم.

 

معمولاً در اکثر بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌های سران اصلاح‌طلب موردی را مشاهده نکردیم که توجه مخاطبان خود را به سوی نماز، دینداری و آخرت حتمی و دائمی جلب کرده باشد.

 

آنچه آنان رسیدن به رفاه در دنیا اما بدون دعوت مردم به دستیابی جایگاهی خوب در آخرت و عدم‌استکبارستیزی و حتی نشان دادن غرب به عنوان یک ‌تکیه گاه مطمئن را تحلیل کرده‌اند این در حالی است که امام‌ خمینی(ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده بود و این شیطنت‌ها از کودتا علیه مصدق تاکنون به شکل‌های مختلف وجود داشته است.

 

در شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» عدم‌ ظلم‌ستیزی و بی‌توجهی به برادران مظلوم مسلمان کاملاً مشهود است و نشان می‌دهد برای رسیدن به رفاه مادی، نادیده گرفتن امتحان الهی و جایگاه ما در آخرت به سبب بی‌توجهی به برادران‌ مسلمان سبب مردودی در امتحان الهی و جایگاهی بسیار بد در آخرت حتمی و دائمی خواهد شد.

 

شاید این فکر در ذهن خواننده رسوخ کند که چرا نقش مسئولان منافق، اختلاسگران، دزدان و بی‌عدالتی‌های بعضی از مسئولان نادیده گرفته شده و این عامل یکی از دلایل اعتراضات و اغتشاشات سال گذشته بوده است، این یک‌ عامل غیرقابل انکار است. اما بیائید مروری داشته باشیم به سابقه اصلاح‌طلبان در قدرت اجرایی کشور، آری آنان بیشترین مدت در رأس قوه مجریه بوده‌اند و در این مدت وقتی به نقدهای رهبری و مردم در عدم اعتماد به استکبار غرب مواجه می‌شدند، می‌گفتند ما به دنبال اصلاح هستیم و موجه نشان دادن غرب توسط اصلاح‌طلبان، سبب اصلی اعتماد اغتشاشگران به رهنمودهای استکبار جهانی در فضای مجازی و تبلیغات ماهواره‌ایی آنان شد.

در هر صورت جمع مواضع اصلاح‌طلبان ما را به یاد آیه ۱۱ سوره بقره می‌اندازد که در آن آمده: «وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ» ﻭﻗﺘﻲ ﺑﻪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻲ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ: «ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭی ﻧﻜﻨﻴﺪ»، ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻨﺪ: «ﻣﺎ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻭ ﺑﺲ!»
احمد کاظمی

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal