آخرین اخبار

5. شهريور 1394 - 16:46   |   کد مطلب: 28488
با حضور فرماندار و جمعی از مسولان شهرستان اسدآباد طرح‌های بهسازی و یک واحد بره پرواری در روستاهای اسدآباد به بهره برداری رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد برای اجرای طرح بهسازی در روستای حسام آباد به مساحت هفت هزار و 200 مترمربع 200 میلیون تومان هزینه کرده است.
این طرح شامل عملیات خاکبرداری به طول هزار و 800 متر مکعب، مخلوط‌ریزی هزار و 400 متر مکعب و آسفالت مصرفی هزار و 60 تن بوده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد در مراسم بهره برداری از طرح بهسازی روستای حسام آباد، گفت: همزمان با این طرح 5 طرح دیگر در روستاهای اسدآباد به بهره برداری میرسد.
 محمدکرم معصومی‌اخوان با اشاره به اینکه کل روستاهای شهرستان اسدآباد از طرح هادی بهره‌مند هستند، افزود: از 84 روستای بالای 20 خانوار تا کنون در 39 روستا عملیات بهسازی آغاز شده است.
وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای 72 روستای شهرستان اسدآباد، گفت: تاکنون حدود هزار و 982 جلد سند صادر و تحویل روستائیان شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با اشاره به اینکه از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون سه هزار و 420 واحد مقاوم‌سازی و پایان کار صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه 335 احد مسکونی مقاوم‌سازی شده است، گفت: برای این میزان مقاوم‌سازی 18 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که برای 312 واحد مسکونی سند صادر شده است.
بهره برداری از طرح واحد بره پرواری 200 رأسی در روستای محمدآباد
رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد نیز در آئین بهره‌برداری از این طرح، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 13 واحد بره‌پرواری است که سه هزار و 950 رأس ظرفیت دارد و به عنوان یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز در سطح استان است.
ناصر فتاحی گفت: در راستای تولید گوشت قرمز و ایجاد واحدهای دامداری، با حمایتهای دولت زمینه جذب تسهیلات در این زمینه فراهم شده است، افزود: برخی از دامداران با دریافت تسهیلات اقدام به نوسازی و توسعه واحدهای قبلی خود می‌کنند.
وی ادامه داد: طرح واحد بره‌پرواری روستای محمدآباد به ظرفیت 200 رأس پس از اخذ مجوز عملیات ساخت و ساز آن در سا گذشته آغاز شده که در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: این واحد بره‌پرواری دارای سالن پرورش، مسکونی، انبار و سایر تأسیسات نظیر آب، برق و ماشین‌آلات است که در زمینی به مساحت هزار متر مربع است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از سه میلیارد و 600 میلیون ریال برای ساخت واحد بره پرواری هزینه شده است، افزود: از این میزان 600 میلیون ریال آورده متقاضی و سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
فتاحی افزود: این واحد سالیانه بیش از 10 تن گوشت قرمز تولید می‌کند که با بهره‌برداری از این طرح برای دو نفر اشتغال ایجاد شده است.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal