آخرین اخبار

4. اسفند 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 30325
رسانه های جمعی نقش مهمی در تغییر ارزش ها، فرهنگ و اذهان یک جامعه دارند و با نقش آفرینی صحیح خود می توانند به مردم در یک انتخاب اصلح و برپایی انتخابات پرشور کمک شایانی کنند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از نافع، رسانه های جمعی در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند و مردم در طول شبانه روز از محتواهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی رسانه‌ها استفاده می‌کنند بنابراین به جرات می توان اذعان کرد  رسانه های جمعی در ترویج و نهادینه ساختن ارزش ها و فرهنگ های یک جامعه نقش اساسی دارند.

ازجمله وظایف رسانه ها آگهی بخشی است و می توانند با بالا بردن آگاهي و دانش افراد جامعه، بر قدرت انتخاب و تصميم‌گيري آن ها  بیفزایند، اما رسانه‌ها باید علاوه‌ بر انتقال اخبار و اطلاعات، باید به تحلیل درست اخبار و تشریح آنان نیز بپردازند چرا که تحلیل عِلّی پدیده‌های خبری و آگاه‌سازی افراد از این علل، موجب تغییر در جهان‌بینی مردم می‌شود.

رسانه ها می توانند از طريق ايجاد فضاي نقد، گفت‌وگو و مباحثه‌هاي عقلاني، فهم و آگاهي شهروندان را بالا ببرند و آن ها را براي فعاليت در جامعه و عرصه بين‌المللي آماده مي‌سازند.

مدت اندکی به انتخابات سال 94 مانده است و تبلیغات نمایندگان هم شروع گردیده است، رسانه ها ی جمعی می توانند در رونق بخشیدن به یک انتخاب سالم و پرشور نقش تعیین کننده در تقویت وحدت ملی و ایجاد شور ونشاط به ویژه در ایام انتخابات داشته باشند آنها می توانند نیازهای واقعی مردم را منعکس کنند و با نقد منصفانه عملکرد  مسئولین به مردم در انتخاب اصلح کمک کنند و  با ایفای نقش خود مردم را به آینده امیدوار کنند و نگذارند ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه حاکم شود به همین دلیل رسانه ها باید زمینه برپایی انتخاباتی شورانگیز را همچون سایر انتخاباتهای گذشته فراهم کنند چرا که مشارکت عمومی مردم  سبب تثبیت نظام سیاسی موجود در کشور می شود و رسانه ها با ایفای نقش خود کمک شایانی به حمایت مردم از نظام موجود و ارزشهای دموکرتیک می کنند.

متاسفانه از چندماه پیش تبلیغات رسانه های وابسته به نظام سلطه و عوامل داخلی آن بر علیه شورای نگهبان و انتخاب کاندیداها افزایش یافته است و آنان سعی دارند با نفوذ بر نخبگان و رهبران كه موتور حركت هر جامعه هستند، اهداف خود را عملي مي‌سازند.

 در این میان رسانه های داخلی می توانند با نقش بصیرت افزایی خود، فضای جامعه را در این دوران آرام ساخته و تبلیغات  را به نوعی هدایت کنند که این فضا در مسیر مخدوش شدن انتخابات قرار نگیرد و در جریان خبرها و فعالیتهای انتخاباتی خطوط قرمز در آن رعایت شود و به خصوص از پرداختن به مطالب و تصاویر سران فتنه باید خودداری کنند.

در نهایت رسانه ها باید در  همه حال در مسیر قانون حرکت کنند و با ترویج معنویت در جامعه و امید بخشیدن به مردم کشور را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دهند.

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal