آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 12:24   |   کد مطلب: 30703
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:
بهره‌مندی 941 آبادی بالای 20 خانوار از نعمت طرح هادی و بهسازی در استان همدان
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان از بهره‌مندی 941 آبادی بالای 20 خانوار از نعمت طرح هادی و بهسازی در استان خبر داد.

محمود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛  با اشاره به تاریخچه ای از تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ع) اظهار کرد: در این بنیاد بهسازی محیط و مسکن، احیاء و مرمت بافت کالبدی روستا، توجه به توسعه صنعت گردشگری روستاها مقاوم سازی مساکن روستائی، ساخت مسکن محرومین و اقشار آسیب پذیر انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 استان همدان دارای هزار و41 آبادی است، گفت: در این روستاها 194هزار و 854 خانوار با جمعیت 695 هزار و 650 نفر زندگی می کنند.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان افزود: تعداد 941 آبادی دارای سکنه بالای 20 خانوار  است.

 

وی با اشاره به قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن در برنامه پنجم، گفت: در این راستا  تا پایان برنامه کلیه روستاهای بالای 20 خانوار باید از طرح هادی و بهسازی بهره مند شوند.

 

 امیری خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن سالانه بودجه هایی را در این زمینه اختصاص می‌دهد و از جمله طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی (با تعیین نقش اقتصادی و خدماتی روستاها) ، تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، تهیه و اجرای طرح روستاهای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری را انجام می‌دهد.

 

  وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در افق زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تهیه و اجرا می شود، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها نقش عمده  آن هدایت و کنترل فیزیکی روستاها، حفظ و احیاء بافت و سنت روستا، ارتقائ سطح بهداشت عمومی، ایجاد امیدواری و نشاط ، ماندگاری جمعیت ، روان سازی حرکت و جمع آوری آب‌های سطحی دارد.

 

امیری آماده بودن بستر ساماندهی اقتصادی روستاها را موجب تسریع در ایجاد و رشد پروژه های اقتصادی دانست و یاداور شد: بنیاد مسکن همدان با تغییر رویکرد ها از مقوله تهیه و  اجرای طرح‌های هادی  به تهیه و اجرای طرحهای توسعه فیزیکی ، اجتماعی و اقتصادی پرداخته که تهیه و اجرای طرح بازار چه موئیجین، خانه روستای ورکانه، اجرای بافت‌های باارزش روستاهای سیمین ابرو، ورکانه، حبشی، گشانی، حیدره دارالامام و توجه ویژه به ساخت فضاهای تفریحی  و بوستان‌های کودک و ایجاد فضای سبز و توسعه صنعت گردشگری در روستاها از جمله این مقوله است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal