آخرین اخبار

11. دى 1398 - 12:15   |   کد مطلب: 34489
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد از بهره مندی ۹۳ درصد مساکن روستایی این شهرستان از سند مالکیت خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: از سال ۸۱ تاکنون بنیاد مسکن با همکاری ثبت اسناد در حال ارائه سند مالکیت در ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان بوده که تاکنون در این راستا ۱۳ هزار جلد سند صادر شده است.

 

وی افزود: در صورتی که روستائیان در بحث درخواست برای صدور سند مالکیت همکاری داشته باشند، تا پایان سال آینده تمامی ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار اسدآباد از سند مالکیت برخوردار خواهند شد.

 

معصومی با بیان اینکه صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می دهد، تصریح کرد: اسناد مالکیت روستایی نقش مؤثری در وسعت بخشی به مالکیت های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸ درصد از مساکن روستایی اسدآباد مقاوم سازی شده اند، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰۰ واحد مسکن مقاوم سازی شده در روستاهای اسدآباد احداث شده است.

 

معصومی با بیان اینکه دو درصد از مساکن مقاوم سازی احداث شده با توجه به سیل اوایل امسال مربوط به سالجاری بوده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۳۶۳ واحد مسکن روستایی مقاوم در اسدآباد وجود دارد.

 

وی با اشاره به بارش های سیل آسای اوایل سالجاری و تخریب برخی از مساکن روستایی شهرستان بیان کرد: در این راستا سهمیه شهرستان برای بازسازی مساکن روستایی تعداد ۱۱۰۹ واحد مسکن احداثی و ۴۸۳ واحد تعمیری بوده که صددرصد سهمیه واحدهای تعمیری جذب شده است.

 

معصومی با بیان اینکه برخی از سهمیه احداثی، ساخت و ساز خود را با توجه به برودت هوا به اسفندماه و اوایل سال آینده موکول کرده اند ، گفت: از سهمیه ۱۱۰۹ واحدی احداثی نیز تعداد ۲۰۰ واحد انجام و محقق شده که تا اردیبهشت ماه سال آینده باید تمام این سهمیه جذب و احداث شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal