آخرین اخبار

7. مهر 1399 - 8:30   |   کد مطلب: 36961
معاون فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان خبر داد
پیش‌بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن چغندرقند از مزارع اسدآباد
معاون فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، علی سرخوش اظهار کرد: چغندرقند یکی از گیاهان صنعتی و استراتژیک است که هر ساله سطحی حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی زراعی آبی شهرستان اسدآباد به کشت این محصول اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۹-۹۸ براساس گزارشات دریافتی ۲۴۰۰ هکتار سطح قرارداد منعقد شده کشاورزان این شهرستان با کارخانه های طرف قرار داد بوده است، افزود: در سال جاری کارخانه های قند هگمتان همدان، بنیاد مستضعفان اصفهان و قزوین کارخانه های طرف قرارداد با چغندرکاران اسدآبادی هستند.

 

سرخوش با اشاره به برآورد صورت گرفته از وضعیت سطح سبز مزارع چغندر قند اسدآباد تصریح کرد: سطح سبز محصول چغندرقند شهرستان ۲۲۹۰ هکتار با ۹۰۸ نفر بهره بردار بوده که متوسط تولید هر هکتار محصول چغندرقند در سال جاری حدود ۶۰ تن در هر هکتار خواهد بود.

 

وی با اشاره به پیش بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان یادآورشد: از تاریخ ۲۰ شهریورماه کار تحویل چغندرقند شهرستان به کارخانه های قند آغاز شده و تا ۳۰ آذرماه سال جاری در بازه زمانی ۹۰ تا ۱۰۰ روزه ادامه خواهد داشت.

 

سرخوش همچنین خاطرنشان کرد :قیمت خرید چغندرقند با عیار ۱۶ حدود ۶۵۲ تومان بوده و به ازاء هر عیار مبلغ ۴۴ تومان به قیمت خرید اضافه می شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آب بر بودن این محصول استراتژیک در حال حاضر ۹۵ درصد از مزارع چغندرقند اسدآبادی از سیستم آبیاری بارانی استفاده می کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal