آخرین اخبار

8. آبان 1399 - 9:13   |   کد مطلب: 37211
شهید ۱۳ ساله اسدآبادیT محمد رسول رضایی در قشر دانش آموزی، به عنوان شهید ملی و شاخص سال ۹۹ از شهدای والا مقامی است که عکسش در اتاق مقام معظم رهبری نصب شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، ماووت یکی از روستاهای سلیمانیه عراق است و ارتفاعاتی سرد و کوهستانی به خصوص در فصل زمستان دارد که همیشه پوشیده از برف و یخبندان است.

 

در بیست و پنجم دی ماه سال ۱۳۶۶، عملیات بیت‌المقدس ۲ با رمز مقدس «یا زهرا (س)» در منطقه عملیاتی شمال سلیمانیه و با هدف آزادسازی ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق آغاز شد. این عملیات تا دوم بهمن همان سال به طول انجامید و فرماندهی آن را که از نوع تک گسترده بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عهده داشت.

 

هدف این عملیات آزادسازی‌ ارتفاعات‌ غرب‌ شهر ماووت‌ عراق‌ بود و نیروی زمینی سپاه‌ پاسداران یکی از دشوارترین عملیات‌های خود را انجام داد. این عملیات که در سرمای شدید دی ماه استان سلیمانیه عراق انجام می‌گرفت، مستلزم عبور از کوه‌های صعب‌العبور پوشیده از برف، رودخانه خروشان قلاچولان، میادین متعدد مین، تله‌های انفجاری، سنگرهای کمین و سیم‌های خاردار بود.

 

شهید محمد رسول رضایی، شهید ۱۳ ساله ای که در مدرسه راهنمایی امیر کبیر اسدآباد یکی از شهرستان های استان همدان تحصیل می کرد در دی ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت المقدس ارتفاقات ماووت عراق به درجه شهادت نائل آمد و عکس منتشر شده از این شهید اوج مظلومیتش را به جهانیان نشان می دهد.

 

شهیدی که با بادگیر آبی در ارتفاعات سرد ماووت و سرمای منفی ۲۰ درجه آرام گرفته است و اسلحه ای که با سربندش آن را پوشانده و نشان از استفاده نشدن اسلحه اش در جنگ دارد.

 

این شهید والامقام که به عنوان شهید ملی و شاخص سال ۹۹ معرفی شده، عکسش در اتاق مقام معظم رهبری نصب شده است.

 

در زیر وصیت نامه این شهید که اوج بصیرت و استکبارستیزی را نشان می دهد می خوانیم.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم برزقون»

 

گمان نکنید آنانکه در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند مرده اند بلکه زنده اند و در پیشگاه خداوند روزی می خورند.

 

با درود و سلام به اسلام راستین و مهدی موعود (عج) و با درود و سلام بر نایب بر حقش امام بت شکن و رزمندگان کفر ستیز و شهدای گلگون کفن اسلام از صدر تا به حال وصیت نامه خود را شروع می کنم.

 

خدایا تو می دانی که من جز برای رضای تو به جبهه نیامده ام. من برای کمک به مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی به جبهه آمده ام تا انتقام شهدای خرمشهر و انتقام شهدای اسلام را بگیرم.

 

آمده ام تا انتقام خون بچه های شیرخوار را که در زیر بمباران وحشیانه صدام به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند بگیرم و نگذارم که حق انان پایمال گردد.

 

از شما امت حزب الله می خواهم که جبهه ها را خالی نگذارید. امام عزیزمان را تنها نگذارید.

 

مراسم دعای کمیل و دعای توسل را هر چه با شکوه تر بر پا کنید و در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.

 

خطاب به پدر و مادر عزیزم؛ از پدر و مادرم می خواهم که برای من گریه نکنند و از اینکه من شهید شدم نار احت نباشید بلکه خوشحال باشید که فرزندی را بزرگ کرده اید و او را در راه دین و قرآن و در راه وطن قربانی کرده اید.

 

در آخر از تمام اهل خانواده و قوم و خویشان حلالیت می خواهم و می خواهم که راهم را ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal