آخرین اخبار

12. آذر 1399 - 12:54   |   کد مطلب: 37544
۱۲ آذر هرسال یادآور سخنرانی تاریخی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۹ است که معظم له در این سخنرانی به تبیین مبانی ، اهداف و فرآیند انقلاب اسلامی پرداخته اند.

به گزارش آوای سیدجمال، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، در نشست وبیناری مکتب انقلاب اسلامی که با شبکه روشنگران بسیج سراسر کشور گفتگو کردند، برنامه های هفته مکتب انقلاب اسلامی که از ۱۲ تا ۱۹ آذر برگزار می گردد، معرفی کردند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی در ابتدا با تسلیت شهادت شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای پرداختند و گفتند: این حادثه ناگوار را که منجر به از دست دادن یکی از سرمایه‌های انقلاب و نظام اسلامی شد و به شهادت شهید فخری زاده ختم شد، خدمت شما عزیزان تسلیت عرض می کنم و همچنین تبریک عرض می کنم به واسطه اینکه خط سرخ شهادت امتداد یافته است. حقیقت این است که این حرکت دشمن و همچنین آمادگی انقلاب اسلامی برای قربانی دادن در این راه مقدس است.

 

 

ایشان در ادامه به معرفی مکتب انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مکتب انقلاب اسلامی یک عنوانی است برگرفته از اندیشه انقلاب، مبانی انقلاب، راه انقلاب، اهداف انقلاب و وظایف انقلاب است و برخاسته از مکتب اصیل اسلام ناب است. سخنرانی۱۳۷۹/۹/۱۲رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان یک نقطه عطفی برای تدوین مکتب و ترسیم راه انقلاب اسلامی است و  برای شرایط دهه‌هایی که در  گذشته وجود داشت و همچنین دهه ای که در پیش داریم، باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

ثقفی افزود: ما باید یک غفلت پیش آمده نسبت به محتوای عمیق و جامع و کارآمد این بیانات را جبران بکنیم و به همین خاطر از دوازدهم تا نوزدهم آذر یک مجموعه ای به نام هفته مکتب انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی حرکتی از چند سال قبل شکل داده که منجر به رونمایی کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی در سال ۹۸ گردید.

 

 

ایشان در ادامه به معرفی برنامه های پیش رو و عرصه های فعالیت در هفته مکتب انقلاب اسلامی پرداخت و  گفت : شعار امسال این هفته ، مکتب انقلاب اسلامی؛ راهنمای حرکت عمومی به سوی تمدن نوین اسلامی می باشد. در این هفته که انشاءالله از دوازدهم آذر شروع می‌شود، برنامه‌های گوناگون از جمله برگزاری افتتاحیه دوره‌های آموزشی مکتب انقلاب اسلامی در مراکز و سازمانهای فرهنگی، برپایی نمایشگاه های مکتب انقلاب اسلامی در شبکه های مجازی و محافل عمومی، گفتمان سازی در فضا های مجازی حول مکتب انقلاب اسلامی برگزار می گردد.

 

 

در این برنامه ها، محصولات فرهنگی و چند رسانه ای تولید و نشر خواهد شد و همچنین مکتب انقلاب اسلامی و کتب دهگانه منتشره در قالب نشست های علمی تخصصی با نخبگان و موثرین جامعه تبیین خواهدشد. همچنین این برنامه ها به فرصتی برای هم اندیشی و بحث های تخصصی و همچنین تعامل و هماهنگی با سازمان های مختلف فرهنگی و رسانه ها و مجموعه های مختلف، تبدیل خواهدشد.

 

ثقفی در مورد سایر سازمان هایی که در این هفته به معرفی مکتب انقلاب اسلامی می پردازند، فرمودند: مجموعه هایی که الحمدالله امسال ورود پیدا کردند و به برگزاری شایسته این هفته کمک می کنند عبارتند از:  سازمان بسیج مستضعفین که آماده سازی گسترده ای را در سراسر کشور ایجاد کرده است.  سازمان تبلیغات اسلامی که با یک فراخوان کشوری انشالله در این هفته برنامه هایی خواهد داشت. نهاد نمایندگی رهبری معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها که در سال گذشته در مراسم رونمایی کتاب ها حضور داشتند و امسال نیز در برنامه های متعدد مشارکت دارند.

 

دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر سازمانهای فرهنگی برنامه ها و نشست های متعددی را در این هفته تدارک دیده است که جای تقدیر و تشکر از همه عزیزان دارد.

 

گفتنی است روزهای این هفته توسط بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی نام گذرای شده است و فعالیت های پیش رو متناسب با این عناوین خواهد بود.

 

این نامگذاری ها عبارتند از:

 

۱۲ آذر: مکتب انقلاب اسلامی و قانون اساسی پشتوانه گام دوم

۱۳ آذر: مکتب انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی

۱۴ آذر: روز مکتب انقلاب اسلامی و نظام انقلابی امت و امام

۱۵ آذر مکتب انقلاب اسلامی و تحول خواهی و تحول آفرینی

۱۶ آذر : مکتب انقلاب اسلامی و جوان پیشران حرکت عمومی در گام دوم

۱۷ آذر روز مکتب انقلاب اسلامی و دولت جوان حزب الهی

۱۸ هجدهم آذر: مکتب انقلاب اسلامی و جامعه نمونه اسلامی

۱۹ آذر ماه مکتب انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی

 

به اطلاع علاقه مندان می رساند برنامه های هفته مکتب انقلاب اسلامی از طریق سایت این بنیاد و همچنین کانال رسمی آن در پیام رسان ایتا اطلاع رسانی می شود و محتواهای تولید شده قابل دسترسی می باشد.

منبع: مشرق

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal