آخرین اخبار

9. فروردين 1400 - 20:21   |   کد مطلب: 38566
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل مرغ و مشکل تأمین برخی از کالاهای اساسی بخشی به عدم نظارت و پایش‌های دقیق بازار برمی‌گردد که این امر موجب صفوف طولانی برای تأمین مرغ و مایحتاج اولیه برای مردم شده که قابل قبول نیست.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی واله  یکشنبه ۸ فروردین در اولین  جلسه ستاد تنظیم بازار سال ۱۴۰۰ شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: امروز توطئه جهانی تحت عنوان تروریسم اقتصادی معیشت و سفره زندگی ملت ایران اسلامی را هدف قرار داده و در این جنگ اقتصادی معتقد است این روش مبارزات جواب خواهد داد در حالیکه از مقاومت، ایمان، اعتقاد و اعتماد به رهبری ملت ایران غافل هستند.

 

وی با بیان اینکه این استراتژی و صحنه به قدری برای آنان مهم است که حمله نظامی و برخورد فیزیکی با نظام جمهوری اسلامی را از میز استکبار جهانی برداشته است، افزود: در هر صورت در بحث رفع معضلات، گرفتاری‌ها و مشکلات دست و چشم مردم به تدبیر مدیران و مسئولان کشور  دوخته شده  است .

 

سرمدی با اشاره به اینکه بخشی از  عوامل این مشکلات مشخص  بوده و ناشی از عواملی چون تحریم  و بیماری در کلان کشور  بوده و برخی ازمشکلات نیز بر اساس بررسی‌های عملیاتی و میدانی ناشی از عدم نظارت و پایش‌های  دقیق بازار است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید نظارت‌ها و پایش‌هایبازار و نیز عرضه و توزیع کالاهای اساسی و مرغ  تشدید دو چندان یابد و دقیق‌تر صورت گیرد،  خاطر نشان کرد: در نظام توزیع مرغ توزیع‌کنندگان  عمده معتقدند مرغ به اندازه کافی  وارد شهرستان‌ها  شده و در اختیار عوامل قرار می‌گیرد و خرده فروشان نیز مدعی هستند توزیع به درستی انجام نمی‌شود و نظارت وجود ندارد.

 

سرمدی  تصریح کرد: برخی معتقدند بخشی از سهمیه در کانال خود توزیع شده و بخشی در فازهای دیگر با قیمت‌های دو چندان به صورت غیر متعارف و قاچاق در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد که باید در این رابطه با راهکارهایی مناسب  نسبت به حل این مشکل و نیز پایش  دقیق نظام توزیع مرغ و کنترل بازار اقدام کرد در غیر اینصورت در ۱۳ فرودین و روز طبیعت و نیز ماه مبارک رمضان همچنان باید با صفوف طولانی شهروندان برای تأمین مرغ در اوضاع کنونی شیوع بیماری کرونا مواجه بود .

 

فرماندار اسدآباد هم نبود کشتارگاه مرغ در شهرستان را یکی از مشکلات موجود شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در بحث توزیع مرغ باید نظارت‌ها و پایش‌ها  به‌ویژه در چند روز باقی مانده  ایام نوروز دقیق‌تر انجام گیرد .

 

سعید کتابی با تأکید بر اینکه خارج از شبکه توزیع شدن مرغ یک دغدغه است که باید برطرف شود، اظهار کرد: خوشبختانه در بحث کالاهای اساسی هیچ کمبودی در شهرستان وجود ندارد و تنها باید نسبت به توزیع و جذب این کالاها توجه و نظارت هر چه دقیق‌تر و بهتر  انجام شود و برای ما چگونگی جذب مابقی سهمیه پذیرفتنی نیست و راهکار برای جذب و توزیع ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به بحث توزیع روغن، خاطر نشان کرد: روغن خوراکی تنظیم بازار خوشبختانه به نحو مطلوبی در سطح روستاها توسط  شرکت‌های تعاونی روستایی توزیع شد.

 

کتابی اضافه کرد:برای توزیع سهمیه برنج  شهرستان نیز نیاز است اداره صمت مباشر مورد نظر را برای جذب سهمیه معرفی کرده و نیاز است نسبت به ثبت انبارهای شهرستان در سامانه جامع انبارهای تأکید شود .

 

وی با تأکید بر راستی آزمایی در توزیع کالاهای اساسی در بازدیدهای دقیق و پایش‌ها، افزود: برای انجام پایش‌ها از ظرفیت اعضا بازرسان ستاد صیانت از حقوق شهروندی نیز استفاده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal