آخرین اخبار

31. خرداد 1401 - 22:59   |   کد مطلب: 42557
رئیس شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان همدان گفت: اگر می‌خواهیم نسل درستی را تربیت کنیم، اول لازم است که جایگاه معلم در جامعه ارتقا دهیم.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شروع عالم، خداوند از ما تعهد بر ربوبیت گرفته است، اظهار داشت: در نگاه قرآن کریم، انسان موجودی است که باید در این جهان تربیت شود و آن ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در وجود ما قرار دارد، برای این است که در این عالم به فعلیت برسد.

وی با بیان اینکه انسان متعهد به این قرار است که مربیش خداوند باشد و در بستر الهی تربیت شود، گفت: حضرت امام(ره) در مباحث تفسیری خود این طور مطرح کردند که، اولین سوال در شب قبر، سوال از تربیت است، "من ربک؟ "، سؤال از هدفی که در ابتدا خلقت مطرح شده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بزرگترین مسئولیت انسان در این عالم، مسئله تربیت است، یادآور شد: برای موفقیت در مسائل مختلف باید نگاه تربیتی داشته باشیم و از آنجایی که فلسفه خلقت، بحث تربیت می‌باشد، تا این اصل محقق نشود، عبودیت نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: در مسئله تربیت، امروز در جامعه هیچ مجموعه‌ای به اندازه آموزش و پرورش تاثیرگذار نیست و لذا کوتاهی در مسئله تربیت، عمیق‌ترین اثرات منفی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: گاهی اگر یک مهندس ناظر و یا اقتصاددان کوتاهی در کار خود انجام دهد، این آسیب به جامعه خواهد رسید، اما اگر نظام تربیتی آسیب ببیند، انسان خراب می‌شود و هدف خلقت به هم می‌ریزد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal