آخرین اخبار

22. تير 1401 - 21:58   |   کد مطلب: 42760
امام جمعه همدان گفت: امروز دشمن حجاب را به ابزاری برای ایجاد شکاف اجتماعی تبدیل کرده است، البته اگر موضوع حجاب هم نباشد، باز هم دشمن مسئله دیگری را برای ایجاد شکاف در جامعه طرح خواهد کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در همایش عفت فاطمی و غیرت علوی با اشاره به اینکه زندگی اجتماعی، با اختلاف افکار، اهداف و سلایق همراه است که منجر به تعارض منافع می‌شود، اظهار داشت: با تمام این تفاوت‌ها، جامعه باید بستر رشد و تعالی آحاد مردم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه هر مکتبی به لحاظ نظام ارزشی خود تعریفی از رشد و تعالی دارد، گفت: راه کار حل تعارضات اجتماعی، توجه به قانون و التزام به آن می‌باشد، البته قانونی قابل التزام است که حق محور باشد.

امام جمعه همدان افزود: حقانیت قانون وابسته به خواست اقلیت و اکثریت نیست، بلکه لازم است تا قانون عدالت محور، ضد فساد، هماهنگ با نظام ارزشی، دینی و انسانی و البته تامین کننده منافع واقعی بشر باشد.

وی با تأکید بر اینکه قانون حجاب و عفاف، تمام شاخصه‌های مشروعیت و حقانیت را دارا می‌باشد، مطرح کرد: سوال‌هایی که امروز برای آگاه شدن جامعه نسبت به این قانون باید پاسخ داد عبارت است از: اینکه آیا این قانون منطبق بر نظام ارزش الهی نیست؟، آیا موجب تقویت بنیان خانواده نمی‌شود؟ و آیا بستر را برای فعالیت اجتماعی بانوان، مبتنی بر زیست انسانی و عفیفانه فراهم نمی‌کند؟

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف اجتماعی، اظهار داشت: امروز دشمن حجاب را به ابزاری برای ایجاد شکاف اجتماعی تبدیل کرده است، البته اگر موضوع حجاب هم نباشد، باز هم دشمن مسئله دیگری را برای ایجاد شکاف در جامعه طرح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این زمنیه، نهی از منکر باید عاقلانه، دلسوزانه و از موضع مهر ورزی باشد، عنوان کرد: امروز رعایت حجاب، به عنوان قانونی الهی، مجاهدتی است که اجازه هجوم به ارزش‌ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام. /

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal