آخرین اخبار

7. بهمن 1401 - 8:40   |   کد مطلب: 44267
کیومرث سرمدی با بیان اینکه اگر قرار بر تصویب و اجرایی شدن تحریم سپاه باشد، نیاز به مقدماتی دارد که باید در محاکم قضایی آن‌ها دلایل محکم و قابل استنادی دال بر تروریست بودن سپاه ارائه شود، گفت: البته اگرچه تابه حال این حرکت نمایش و تبلیغات سیاسی بوده اما در صورت تصویب و اجرایی شدن آن ایران یک اقدام متقابل از جمله تروریست خواندن ارتش‌های اروپا خواهد داشت.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس در گفت‌وگو یا خبرنگار آوای سیدجمال، تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی پارلمان اروپا را حرکت نمایشی و تبلیغاتی سیاسی دانست و اظهار کرد: این نهاد مقدس میراثی ارزشمند و یادگار امام خمینی(ره) است که به لحاظ اعتقادی و بر اساس اصول قانون اساسی، ماهیت مقابل نظام سلطه و اصالتی در دفاع از مردم دنیا دارد.

 

 

وی گفت: نهاد مقدس سپاه پاسداران در دفاع از مردم دنیا به خصوص ستمدیدگان چه مسلمان و چه غیر مسلمان را مورد حمایت قرار می‌دهد و همین هم باعث شد که از اول انقلاب تاکنون توطئه های متعدد نظام سلطه از جنگ 8 ساله تحمیلی، تفرقه های قومی و مسائل محلی تا به امروز که یک جنگ شناختی و ترکیبی علیه این نظام جمهوری اسلامی و بازدارندگی مقابل حرکت جهانی بیداری اسلامی است.  

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) که فرمود "اگر سپاه نبود، کشور نبود"، خاطرنشان کر: امروز دشمن اصل ستون انقلاب و کشور را که هم به لحاظ دفاع نظامی و جبهه مقاومت و هم تأثیرگذاری در موضوعات فرهنگی نقش‌آفرین است، را هدف قرار داده و این نشانه عمق کینه آن‌هاست.

 

وی ادامه داد: البته دشمن و استکبار به خوبی می‌داند که نمی‌تواند نه تنها مانع تأثیرگذاری و پیشرفت سپاه در معادلات جهانی باشند، بلکه به نوعی این حرکت موجب توجه بیشتر مردم منطقه و جهان به وجود چنین نهاد اثرگذار خواهد شد.

 

سرمدی در پاسخ به این سؤال که در صورت تصویب طرح و تصمیم تحریم سپاه در اتحاديه اروپا، غربی‌ها چه تبعاتی برای سپاه متصورند؟ گفت: اگر این تحریم‌ها قرار بر تصویب و اجرایی شدن باشد، نیاز به مقدماتی دارد که باید در محاکم قضایی آنها دلایل محکم و قابل استنادی دال بر تروریست بودن سپاه ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه تعبیر ما از تحریم سپاه پاسداران یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی است، افزود: البته اگر بخواهند این تحریم را عملی کنند، سالهاست که تحریم نهادهای حقوقی  و اشخاص حقوقی در نظام جمهوری اسلامی را اعمال کردند که هیچ تأثیری در نقش خوب سپاه در منطقه و منشأ اثر بودن این نهاد در جبهه مقاومت را نخواهد داشت، آنان این را تجربه کرده‌اند و خوب می‌دانند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: البته پیش‌بینی ما این است که آنان دست به این حرکت خطرناک نخواهند زد و به صورت نمایشی طرح موضوع کردند، و بعید می‌رسد که وارد این بازی خطرناک شوند، چرا دامن خودشان را خواهد گرفت.

 

وی در خصوص اینکه پاسخ ایران در قبال تصویب طرح تحریم سپاه از سوی اروپا چه خواهد بود؟ گفت: مجلس طرحی را اعلام وصول کرده که اگر بحث تحریم سپاه نهایی شود، اقدامات بازدارنده‌ای را مقابل آنان خواهد داشت و از جمله آن تروریست خواندن ارتش‌های اروپا، وابسته‌های  نظامی آنان در منطقه است که یک اقدام متقابل صورت خواهد گرفت، اگرچه تابه حال این یک حرکت نمایش سیاسی بوده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal