آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1402 - 11:44   |   کد مطلب: 45001
کیومرث سرمدی با اشاره به قوانین وضع شده در مجلس انقلابی در حمایت از کارگران، کارمندان، سربازان، بیماران صعب‌العلاج، مددجویان تحت پوشش، شرکت‌های دانش‌بنیان، بیمه کارگران، گفت: سهام عدالت جاماندگان از دغدغه‎های مهم در این جامعه است که این مشکل هم در مجلس حل کرده‌ایم تا در یک بازه زمانی جاماندگان هم از این مهم بهره ببرند.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز  25 اردیبهشت ماه در دومین شورای اداری این شهرستان با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در حوزه تصویب قوانین، اظهار کرد: در یک برهه‌ای از تاریخ انقلاب و کشور اسلامی به سر می‌بریم که استکبار جهانی در رأس آن‌ها آمریکا و صهیونیست هجمه، تخریب کارگزاران انقلاب را با شیوه‌های نوین و هزینه های زیاد در دستور کار دارند و ارکان نظام را هدف قرار داده اند، بعضا" مشکلاتی در کشور به وجود می‌آورند که مجال بررسی آن نیست و فضا را مشوش و تخریب هوشیارانه دارند. از جمله این ارکان که هدف دشمن هستند، به تعبیر رهبر انقلاب مجلس انقلابی است.

دشمن هوشیارانه تخریب مجلس انقلابی را پی گرفته
وی ادامه داد: بنده در در دفاع از وکلای شما در خانه ملت عرض می‌کنم که این مجلس در کنار تقید به مردمی و پاک دست بودن، مراقب از آرای ملت که منافذ سوء استفاده و استفاده درست از بیت المال کار می‌کند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به قوانینی که مجلس انقلابی در این مدت به آن پرداخته، اشاره کرد و گفت: مجلس فعلی در حمایت از اقشار کم درآمد، افزایش سقف میزان مالیاتی حداقل 10 میلیون تومان در حمایت از حقوق بگیران و کارگران، افزایش 10 برابری حقوق سربازان از۲۵۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان، افزایش۴۰ درصدی حقوق در حمایت از محرومین مددجو در نهادهای کمیته امداد و بهزیستی، افزایش حقوق 6 میلیونی جانبازان بالای 25 درصد بیکار، ایجاد صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج، بیمه رایگان به سه دهک آخر جامعه و قانون مترقی معلمین که 10 سال معطل مانده بود و هیچ مجلس به آن ورود نکرد، این مجلس انقلابی به آن ورود و قوانینی را در راستای در وضعیت معیشتی و هم رتبه بندی آنان وضع کرد.

 

مجلس صدور مجوز کسب و کار را تسهیل کرده
وی قانون تسهیل در صدور مجوز کسب و کار را از جمله قوانینی دانست که در مجلس انقلابی انجام شده، افزود: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کار اساسی است که در این مجلس اتفاق افتاد، ما شاهد عدم توجه به نخبگان و دانش‌اموختگان و فارغ‌التحصیلان بودیم که این قانون از آنان حمایت می‌کند و موجب عدم فرار مغزها می‌شود.

 

حل مشکل بیمه ای 500 هزار کارگر
سرمدی به قانون اصلاح قانون بیمه کارگری در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما حدود ۸۰۰ هزار کارگر زحمتکش داریم که مشکل بیمه داشتند و با قانونی که در مجلس تصویب شد، از آنان حمایت می‌شود و مشکلات ۵۰۰ هزار کارگر که پشت خط بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند، حل می‌شود.
وی به پیری جامعه و مشکلات ناشی از آن هم اشاره‌ای کرد و افزود: امید است که با قوانین مجلس و حمایت از جوانان به سمت جوانی جمعیت برویم‌.

 

مشکل پرداخت سهام عدالت به جاماندگان را حل کردیم
نماینده مردم اسدآباد در مجلس جاماندگان سهام عدالت را هم از دغدغه‎های مهم در این جامعه خواند و خاطرنشان کرد: این مشکل هم در مجلس حل کرده‌ایم تا در یک بازه زمانی جاماندگان از این مهم بهره ببرند.

 

وی به بازار سوداگری و دلالی در حوزه‌های مسکن، دلار، خودرو اشاره کرد  گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات توطئه است، مالیات بر خانه‌های خالی کار بزرگی است که مجلس آن را دنبال کرده و دولت موظف است اجرایی کند چرا که این قانون می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه مسکن و دلال‌بازی‌ها را کنترل کند.

سرمدی با اشاره به تخریب‌هایی علیه مجلس از جمله دریافت ماشین شاسی بلند از سوی نمایندگان مجلس، گفت: این موضوع از سوی رئیس مجلس شفاف اعلام خواهد شد.

 

مدیران در پیگیری اعتبارات جدیت داشته باشند
وی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات و منابع یک واقعیت است اما بخش عمده مشکلات ما در عدم پیگیری و عدم جدیت مدیران است، می بینیم که یک پروژه به لحاظ اعتبارات استانی یا ملی دارای اعتبار است اما جدیتی در مدیر نبوده، که پیگیری کند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تأکید بر اینکه مدیران آسیب ها و گرفتاری‌ها را منعکس کنند، افزود: بین مدیران ما کسانی هستند که ماه به ماه و یا 6 ماه یکبار هم تماسی با ما نمی‌گیرد و بگوید که فلان جا کارم گیر است و مشکل دارم، بنابراین پاسخگویی به مردم، تحمل آنان و شنیدن مشکلات آنان در این شرایط سخت وظیفه مدیران است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal