آخرین اخبار

6. خرداد 1402 - 20:12   |   کد مطلب: 45110
استاندار همدان گفت: سیاست گذاری ها، تصمیم ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به جای تمرکز بر موضوعات جزئی حول مسایل کلان باشد.

به گزارش آوای سیدجمال،  علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور پنج دستور را امسال به عنوان رویکردهای مهم و سیاست های اصلی خود مورد توجه قرار داده است که باید برش استانی این محورها متناسب با سیاست های کلان در استان دنبال شود.

وی تصریح کرد: توجه به تحکیم بنیان خانواده جمعیت و فرزندآوری، زیست عفیفانه، اجتناب از اسراف و اشرافی‌گری، افزایش سرانه تولید اقلام فرهنگی و انسجام اجتماعی محورهای اصلی شورای ملی فرهنگ عمومی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید مبانی و اصول کلی را مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: ما باید به سمت اقدامات تحول آفرین در عرصه فرهنگی حرکت کنیم و پنج محوری که در سند فرهنگی برای ما تدوین شده را در هر جلسه شیوه‌های عملیاتی کردن مصوبات مورد بررسی قرار گیرد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: باید نقاط قوت فرهنگ عمومی را تقویت و نقاط ضعف را با اقدامات زیر بنایی برطرف کنیم.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد واگرایی و دوقطبی گری و چند دستگی در جامعه است که ما باید با تدابیر اندیشیده شده در مقابل این نقشه شوم دشمن، ایستادگی کنیم.

استاندار همدان با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان همدان، افزود: روز گذشته (جمعه) در سفر آقای اسماعیلی به نهاوند، مطرح شد که اگر در هر شهر یک فضا به مساحت ۲۰۰ متر به عنوان کتاب فروشی در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، وزارت فرهنگ کتاب های مورد نیاز آن را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، بیش از سه ساعت وقت گذاشتند که این نشان از اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی دارد.

رصدخانه فرهنگی استان فعال شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز در این جلسه گفت: دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی باید حالت سیاست گذاری کلان پیدا کند و نباید وارد جزئیات شویم و پیگیری کلان موضوعات ضرورت دارد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی اظهار داشت: در بخش انسجام اجتماعی و خانواده تطبیقات لازم با سند مهندسی فرهنگی استان پیش برده شده است.

وی افزود: تحکیم بنیان خانواده یکی از مصوباتی است که باید در میدان اجرا مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: ایجاد رصدخانه فرهنگی استان همدان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته است که در سند مهندسی فرهنگی نیز آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی دائم مسائل فرهنگی استان از مهمترین وظایف این رصدخانه است، ادامه داد: اگر این رصد خانه فعال شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های حوزه فرهنگی شناسایی و اقدامات لازم برای برطرف شدن آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی متغیر است و باید متناسب با زمان آن اقدامات لازم به روز شود، افزود: فصل تابستان را پیش رو داریم و مجموعه های مرتبط از جمله آموزش و پرورش و کانون فرهنگی مساجد، برنامه ها را متناسب با سند فرهنگی تنظیم کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های ورزشی اموزش و پرورش باید در فصل تابستان نیز برای آقایان فعال و از عیر فعال شدن آن جلوگیری کند.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: برخی از موضوعات جزئی فرهنگی باید در کارگروه‌ها بررسی شود و نیاز نیست بررسی آن به شورای فرهنگ عمومی آورده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: ۳۶ مورد مصوبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال ۱۴۰۱ تصویب شد که ۹ مورد از مصوبات آن مربوط به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان همدان بوده که همه آن انجام شده است.

مسعود ویژه اظهار داشت: اجلاسیه بزرگداشت روز بوعلی و همدان یکی از مهمترین مصوبات شورا بوده که اجرایی شده است و امیدواریم اعتبارات مصوب شده به موقع تامین شود تا مصوبات شورا را در زمان مقرر عملیاتی کنیم.

وی افزود: بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی، توسعه ورزش زورخانه‌ای و گرامیداشت استاد حسام نیز از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال گذشته بود./برنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal