آخرین اخبار

16. آذر 1402 - 8:48   |   کد مطلب: 46825
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی:
مطالبه‌گری دانشجو باید مانع کارهای نمایشی مسئول شود
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه امروز «روز دانشجو» تبدیل به نماد آزادی‌خواهی، ضداستعماری، ضداستکباری و ضداستبدادی شده،گفت: دانشجویان با مطالبه‌گری نه تنها باید مانع کارهای نمایشی مسئولان بشوند بلکه در مقابل بر کارهای جدی و واقعی متمرکز شوند.

صادق خزل‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، ۱۶ آذر را به مثابه سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی خواند و گفت: روز دانشجو، روزی است که سه قطره خون جریان‌ساز شهیدان مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی پرچم ایستادگی و مقاومت را برافراشتند و عزیزترین دارایی خود را تقدیم استقلال و آزادی ایران عزیز کردند.

 

وی تصریح کرد: شهدای دانشجو با خون خود شور و حرکت تازه‌ای در کالبد جامعه‌ای آفریدند که پس از کودتای آمریکایی-انگلیسی ٢٨ مرداد ١٣٣٢ در حیرت و شوک عظیمی فرو رفته بود.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه مسیر روشن و تحول‌آفرین شهدای دانشجو به پیروزی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در 22 بهمن 1357 ختم شد، افزود: بر این اساس، روز دانشجو، جایگاه ویژه ای در تقویم ایرانیان دارد و به نماد آزادی‌خواهی، ضداستعماری، ضداستکباری و ضداستبدادی تبدیل شده است.

 

وی اشاره به اینکه امروزه، وجدان‌های بسیاری از جوانان آزاداندیش و آزادیخواه دنیای غرب، بیدار شده و از سبک زندگی و ارزش‌های استکباری حاکم بر جوامع خود، خسته و ناامید شده‌اند، خاطرنشان کرد: نمونه بارز این امر حضور میلیونی جوانان کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه و آمریکا در تجمعات و تظاهرات علیه رژیم جعلی صهیونیستی است.

 

خزل‌پور اذعان کرد: بر این اساس، دانشجویان باید فعالیت‌های بین‌المللی خود را توسعه دهند و از طریق ارتباط سالم با این جوانان آزاداندیش، بر توان فعالیت‌های ضداستکباری آن‌ها بیفزایند.

 

وی افزود: همچنین با معرفی ارزش‌های انسانی و اخلاقی جمهوری اسلامی به آن‌ها، یک سپر دفاعی قدرتمند و وسیع برای کشور در مقابل امپراتوری خبری مستکبران ایجاد کنند.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی افزود: در این مسیر بنا بر فرمایش رهبر انقلاب، تقویت ارتباط با کشورهای همسایه نظیر افغانستان، پاکستان و عراق، در اولویت قرار دارد.

 

وی یکی از نکات مورد تأکید رهبری را موضوع نقش دانشجویان در حل مسائل مهم جامعه و مطالبه‌گری آنان دانست و گفت: در این راستا ایشان توصیه‌های جدی به دانشجویان داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به پرهیز از انفعال و ناامیدی، اندیشه‌ورزی، مماس شدن با مسائل کشور، مطالبه‌گری، مراقبت از عدم سوء استفاده دشمن از مطالبه‌ به حق دانشجویان، ورود دانشجوها و تشکل‌های دانشجویی به فعالیت‌های بین‌المللی و غیره اشاره کرد.

 

خزل‌پور با بیان اینکه مطالبه‌گری دانشجویان باید بر این نکته متمرکز باشد که مانع کارهای نمایشی مسئولان بشوند و در مقابل بر کارهای جدی و واقعی متمرکز شوند، اظهار کرد: افزون بر این، در عرصه‌های مسائل عدالت اقتصادی، فرهنگ و سبک زندگی و عفاف و حجاب نیز مطالبه‌گری کنند.

 

وی با اشاره به نقش دانشجو به عنوان موتور پیشران جامعه، گفت: امروزه دانشجویان با کار در حوزه راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های دانش‌بنیان می‌توانند به حل مسائل کشور کمک کنند و از طریق «گفتمان‌سازی و جریان‌سازی» در خصوص اهمیت موضوع دانش‌بنیان برای جامعه، مانع خام‌فروشی،‌ یعنی فروش مواد بدون ارزش افزوده شوند و بدین وسیله، زمینه را برای رونق تولید فراهم سازند.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی ادامه داد: از طرف دیگر، علیه واردات کالاهای مصرفی و غیر لازم یا قاچاق، جریان‌سازی کنند و همگان را به استفاده از تولیدات ملی و ارتقای تولیدات ملی تشویق و ترغیب سازند.

 

وی اذعان کرد: امروزه دانشجویان باید با توسل به چشمه جوشان اندیشه‌های رفیع و راهبردی حضرت امام خامنه‌ای، پرچمدار جهاد تبیین و مروج ایمان و امید در گسترده ایران بزرگ باشند و توان خود را در راه توسعه و اعتلای میهن اسلامی مضاعف کنند.

 خزل‌پور با بیان اینکه دانشجویان باید در مقابل حرکت گمراه‌کننده و تحریف‌کننده دشمن، جریان جهاد تبیین را جدی بگیرند، افزود: آنان باید با تبیین مسائل مختلف به خصوص موضوع حجاب و عفاف، نقشه‌های دشمنان را برای جامعه آشکار و رسوا و همینطور با بیان فعالیت‌ها و پیشرفت‌های کشور، ایمان و امید را در کشور نگه دارند و پررنگ سازند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و نقش پررنگ آنان در عرصه جبهه و جهاد، گفت: شهرستان اسدآباد نقش پررنگی در پیروزی انقلاب اسلامی و بسط نظام اسلامی داشته که در این راه ۶ دانشجوی شهید تقدیم انقلاب شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal