آخرین اخبار

6. بهمن 1402 - 14:39   |   کد مطلب: 47142
امام جمعه شهرستان اسدآباد خطاب به نامزدهای انتخاباتی؛
برای حل مشکلات اسدآباد برنامه ارائه بدهید
امام جمعه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مشارکت در انتخابات نشانه رشد و زنده بودن جامعه و به رخ کشیدن رشد جامعه به جهان خواهد بود، از نامزدهای انتخاباتی در این شهرستان خواست تا پایان انتخابات جو انمردانه و برادرانه با رعایت انصاف و قانون رقابت داشته و برای حل مشکلات راهکار ارائه بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه اولین هفته از ماه بهمن در مسجد جامع شهرستان اسدآباد، با اشاره به آبات و روایات از ائمه اطهار(ع) و توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، گفت: با تلاش جوانان غرورآفرین شما در شرایط تحریم ماهواره ثریا در ۷۵۰ کیلومتری به فضا پرتاب شد و این دستاورد بزرگی است که البته ما از برنامه‌ای که رهبر انقلاب تنظیم کردند، عقب هستیم، چرا که دولت قبل در هشت سال گذشته نیاز ندید در این امور ورود کند، اما انصافاً دولت امروز کمر همت را بسته که عقب‌ماندگی‌ها جبران کند.

 

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه نظام سلطه تمام توان خود را به کار گرفته تا جمهوری اسلامی ایران را زمین‌گیر کند، اما ما طبق اعلان سازمان صنایع ملل متحد، رشد صنعتی ایران از ۶۴ کشور جهان پیشی گرفته است.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد به اعتصاب‌های انگلیس با عنوان اعتصاب سریالی  اشاره کرد و گفت: انگلیس به خاطر مشکلاتی که دارد، همواره در آن اعتصاب رخ می‌‎دهد، البته ما هم مشکل داریم اما کشور ما در حال توسعه است.

 

وی با تبریک ایام ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر به تمام پدران ایران زمین به خصوص پدران شهدا، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم امام و پیشوای ما چنان شخصیتی است که محققان و صاحب‌نظران عالم اعم از مسلمان و غیر مسلمان به عظمت ایشان اغراق دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به معتکف شدن خواهران و برادران در ایام البیض اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن در این ایام بسیار اهمیت دارد تا جایی که ثواب آن برای یک سال نوشته خواهد شد‌.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد با اشاره به ساخت وضوخانه و سرویس بهداشتی در همجواری مسجد جامع این شهر، از مردم خواست با کمک‌های خود در ساخت آن همت کنند.

 

وی با اشاره به دلایل اهمیت مشارکت در انتخابات، گفت: اینکه مردم در این امر مهم که حق‌شان است، شرکت کنند، نشانه رشد آنان و مشارکت بالای آنان نشان از زنده بودن جامعه و به رخ کشیدن رشد جامعه به جهان خواهد بود.  

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با تأکید بر اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حل کننده مشکلات است، ادامه داد: اگر مردم پای علم حضرت علی(ع) نایستند، علی(ع) خانه‌نشین خواهد شد، و نمی‌تواند بحث عدالت را پیش بگیرد، البته رسیدن به قله زحمت دارد و یک روزه نیست.

 

وی انتخابات را اصل اصیل قرآنی دانست و افزود: براساس آیات قرآنی حاکمیت، کار و فعالیت اجتماعی جامعه با مشورت است، بنابراین با حضور در پای صندوق رأی که نماد شور و مشورت و سهیم شدن مردم در انتخابات است، باید حاضر شد و با انتخاب افراد اصلح مشورت داد.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد حضور در پای صندوق رأی را عمل به آموزه‌های قرآنی خواند و افزود: تغییر باید از طریق مردم صورت بگیرد، چرا که انتخاب مردم تأثیر بوده و هست و خواهد بود، بنابراین نباید مردم رأی خود را بی‌ارزش بدانید، اثابت شده که هر چه مشارکت بالا باشد، فشار بین‌المللی روی کشور ما کمتر و زیاده‌خواهی آنان کمتر خواهد شد، البته قدرت چانه‌زنی مسئولان ما با جهان بالاتر خواهد رفت و توان‌شان بیشتر می‌شود، الان بیشتر کشورها در دنیا مردد هستند که به طرف ایران بروند یا آمریکا؛  

 

وی تأکید کرد: دنیا هم می‌داند تنها آسیب و تزلزلی که می‌تواند به ایران وارد کند، تشویق به عدم مشارکت است وگرنه ایران از جهات مختلف به دنبا ثابت کرده که آسیب‌ناپذیر است، بنابراین همه مراجع، علما، شخصیت‌های دلیر از شهید سلیمانی تا دوستان او، انسان‌بصیر  مردم را به انتخابات دعوت می‌کنند و در طرف مقابل نظام سلطه و کفاز داعش‌پرور، صهیونبسنیم کودک‌کش با هر ابزاری می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید، شیطپان بر طلب خود می‌کوبد که مردم را از انتخاب سلب کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی با قدردانی از نامزدهای انتخابات در اسدآباد، گفت: آنان با نجابت، فرهیختگی، رعایت حریم و قانون مشغول تبلیغات هستند  و جامعه باید از آنان تعهد، اخلاق و انصاف یاد بگیرد و همین هم توقع می‌رود که جو انمردانه و برادرانه با رعایت انصاف و قانون تا پایان انتخابات رقابت داشته باشند و برای حل مشکلات جوانان از ازدواج، مسکن و نشاط در جامعه برنامه و راهکار ارائه بدهند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal