آخرین اخبار

24. بهمن 1402 - 8:11   |   کد مطلب: 47308
فرماندار شهرستان اسدآباد خبر داد:
رقابت 27 نامزد انتخاباتی در حوزه انتخابیه اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد از رقابت 27 نفر نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد و گفت: با تأیید صلاحیت نامزدها در این دوره تعداد نامزد انتخاباتی در این حوزه انتخابیه پنج و نیم برابر دوره گذشته شده است.

حسین‌علی شرکائی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: این راهپیمایی مقدمه‌ای برای شرکت در دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان بود.

 

وی با اشاره به راهبرد و رهنمودهای رهبر انقلاب پیرامون انتخابات، افزود: اقدامات اولیه برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا در سطح شهرستان اسآباد در ستاد انتخاباتی شهرستان اسدآباد برنامه‌ریزی و انجام شده است.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به تأیید صلاحیت افراد داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شرستان، گفت: از 53 داوطلب ثبت‌نام شده برای نمایندگی در حوزه انتخابیه اسدآباد، سه نفر انصراف داده بودند تا 20 بهمن 27 نفر داوطلب تأیید صلاحیت شدند.

 

وی اذعان کرد: تعداد نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه شهرستان اسدآباد در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی 5 و نیم برابر دوره گذشته گذشته شده است.

 

 شرکائی با بیان اینکه 20 بهمن ماه امسال آخرین مهلت قانونی تأیید صلاحیت‌ها بوده، افزود: البته داوطلبان ردصلاحیت شده سه روز تا 23 بهمن فرصت داشتند، شکایت و اعتراض خود را به شورای نگهبان داشته باشند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در طول سه روز اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شده به شورای نگهبان ممکن است فردی تأیید صلاحیت شود، تصریح کرد: ممکن است فرد داوطلبی هم تأیید و تا یک روز قبل از انتخابات اعلام شود، چراکه شورای نکهبان در این مدت می‌تواند دوباره وضعیت داوطلب را بررسی کند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد در خصوص اعلام زمان قانونی اسامی نامزدهای انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه را هشت روز مانده به رأی‌گیری دانست و گفت: ما موظفیم در آن زمان قانونی اسامی را اعلام کنیم.

 

11 اسفند امسال دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان برگزار خواهد شد که در این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان اسدآباد 27 نامزد انتخاباتی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های پیشرو در برگزاری انتخابات با مشارکت بالا بوده که امسال هم از این شهرستان یک نفر به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهد شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal