آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 12:46   |   کد مطلب: 30505
تحول و تغییر و نو شدن چیزی است که همیشه در ذائقه ی انسانها شیرین و گوارا است، مطلبی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تغییر و تحول و نو شدن فقط باید به مسائل مادی تعلق داشته باشد یا به مسائل معنوی هم باید توجه کرد؟

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از روشن خبر، فرهاد پردخته در یادداشتی با اشاره به روزهای انتهایی زمستان و تغییر و تحول و نو شدن در بهار پرداخته است؛ که متن آن در ذیل آمده است.

زمستان در حال پایان و  سپری شدن است؛ به روزهای پایانی سال و بهار و عید نوروز که یکی از اعیاد کهن و باستانی ایرانیان است نزدیک می شویم. چند تحول سیاسی اجتماعی را در سالی که گذشت تجربه کردیم ؛ که گذشت و حال تغییر و تحولی دیگر از طبیعت در راه است.

تحول و تغییر و نو شدن چیزی است که همیشه در ذائقه ی انسانها شیرین و گوارا است و انسانها از آن استقبال نموده و با آغوش گرم پذیرای آن هستند، مطلبی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تغییر و تحول و نو شدن فقط باید به مسائل مادی تعلق داشته باشد یا به مسائل معنوی هم باید توجه کرد؟

ما ایرانیان هرسال با خریدن اجناس نو و تغییر دادن وسایل زندگی و به تن کردن لباس های نو، بهار و عید نوروز را برای خود جشن می گیریم یا اینکه علاوه بر تغییرات ظاهری نگاهی هم به تغییر دادن شخصیتی و معنوی خود نیز داریم.

ما در دعای تحویل سال می خوانیم- یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال. «از خداوند می خواهیم که حال مارا به بهترین حالها متحول گرداند و تغییر دهد.»

نباید مورد غفلت واقع شود که وقتی در روایات می خوانیم که اگر دو روز انسان مثل هم باشد ضرر کرده است این مطلب بیانگر همین نکته است که انسان باید تغییر و نو شدن را همیشه در زندگی خود داشته باشد نه اینکه تنها در امور ظاهری  ودر عید نوروز این تغییرات را داشته باشد.

پیامبر عظیم الشان اسلام می فرماید: اذا رأیتم الربیع فاکثروا ذکر النشور «هنگامی که بهار را مشاهده می کنید، قیامت را فراوان یاد کنید» زیرا همانگونه که بهار روح دوباره به طبیعت باز می گرداند و طبیعت مرده را دوباره جان می دهد در قیامت نیز مردگان دوباره زنده خواهند شد.

نوروز می تواند یک عید به معنای واقعی باشد، عیدی باشد برای اینکه انسانها در آن تصمیم می گیرند فضای روحی و روانی خودرا همراه با بهار طراوت و نشاط ببخشند و غبار کینه ها و دشمنی ها و آلودگی های گناهان را از آن بزدانید.

این کلام حضرت علی (ع) را به یاد دارید که فرمودند روزی که در آن معصیت نشود آن روز عید است.

بیاییم باهم تغییر و نو شدن در رفتار و افکار و کردار را در جهت آرمان های امام و شهداء، منویات مقام معظم رهبری و نظام اسلامی با هم تجربه کنیم و اکنون که عید نوروز مصادف شده است با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) زندگی خود را فاطمی کنیم و عید نوروز را فرصتی بدانیم برای احیای ارزش های فراموش شده و در حال فراموش شدن و فرو پاشی مثل صله ی رحم و…. امید است که خداوند متعال برکات و رحمت خویش را در سال جدید نصیب همه ی ما بگرداند.

انتهای پیامن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal