آخرین اخبار

6. مهر 1398 - 16:56   |   کد مطلب: 33657
فرماندار شهرستان اسدآباد با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه ها گفت: از زمان بروز سیل تاکنون شش ماه می گذرد و ۶ بار مکاتبه کرده ایم که هنوز نتیجه ای نداشته و می‌گویند که مواقفنامه دریافت نشده، ایا سیل منتظر این موافقنامه ها و امور اداری می ماند؟!

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی در مدیریت بحران شهرستان اسدآباد ، با بیان اینکه باتوجه به بحران در کشور ایران روز به روز روش مدیریتی تکمیل تر می‌شود ، اظهار کرد: ۳۲ حادثه طبیعی در کشور ایران رخ می دهد که ما جز ده کشوری هستیم گه بلاخیز است.

 

و‌ی بر آموزش تاب آوری در میان مردم برای مقابله با حوادث و بحرانها تأکید کرد و گفت: باید از ساخت و سازها در کنار رودخانه ها و ریختن نخاله ها در سطح شهر جلوگیری شود

 

 فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر آماده‌سازی پد بالگرد هوایی دانشکده علوم پزشکی در آستانه اربعین، گفت: در ایام اربعین یک دستگاه هیلکوتر روی این پد قرار بگیرد تا در زمان خدمات رسانی به افراد آسیب دیده در این ایام انجام شود‌.

 

وی با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه ها گفت: از زمان بروز سیل تاکنون شش ماه می گذرد و ۶ بار مکاتبه کرده ایم که هنوز نتیجه ای نداشته و می‌گویند که مواقفنامه دریافت نشده، ایا سیل منتظر این موافقنامه ها و امور اداری می ماند؟!

 

درویشی تأکید امور آب برای لایروبی رودخانه‌ها از ده تا ۲۵ مهرماه اقدام کند چرا که در اواخر مهرماه و ابان بارش باران را خواهیم داشت.

 

وی با تأکید بر نصب تابلوهای شناسایی راهها و آماده سازی وسایل نقلیه در مسیر گردنه اسدآباد و چهاردولی توسط راهذاری در آستانه فصل زمستانی، گفت: بنیاد مسکن و کمیته امداد در بازسازی مسکن های سیل زده رتبه اول را کسب کردند.

 

معاون مدیریت بحران استان همدان هم بااشاره به تغییراتی در قانون مدیریت بحران و دستورالعمل جدید، گفت: اینکه لایروبی رودخانه ها منوط به اخذ موافقتنامه است توجیه کار است و برخی از دستگاهها از جایگاه استانداری و فرمانداری به عنوان تدارکات چی استفاده می کنند که درست نیست.

 

زارعی افزود: دستگاههای اجرایی در انجام امور مدیریت بحران باید وظایف خود را انجام دهند.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باااشاره بله رفع مشکل روشنایی گردنه، اظهار کرد: در راهداری این شهرستان ۲۸ ماشین نیمه سنگین و ینگین وجوذ دارد که عمر انها ۲۶ ساله است.

 

ساسان رستمی افزود: برای زمستان امسال ۲ هزار تن نمک و ۸ هزار تن ماسه خربداری شده که در ایام بارش برف استفاده شود.

 

وی بااشاره به فعالیت ۵۵ الی ۶۰  نفر نیرو در راهداری شهرستان گفت: در این شهرستان تعداد ۷۰۰ پل وجود دارد که لایروبی آن ها از روز گذشته اغاز شده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal