آخرین اخبار

23. بهمن 1399 - 10:11   |   کد مطلب: 38199
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه علی رغم قدمت تاریخی شهرستان اسدآباد به توزیع عادلانه ثروت، وجود زیرساخت‌ها و امکانات دولتی در این شهرستان چندان توجهی نشده، گفت: بالای 500 نیروی تحصیل کرده بیکار به دفتر ما مراجعه و جویای کار هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس عصر روز 22 بهمن امسال در جمع برخی از بانوان فعال شهرستان اسدآباد، انقلاب اسلامی را یک واقعیت تکرار نشدنی در تاریخ بشریت خواند و اظهار کرد: این انقلاب نشأت گرفته گرفته از تفکر ناب اسلام و امام راحل است، بگونه‌ای که امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که دشمن جلودار اقتدار ما نیست.

توانایی در پس دانایی به دست می‌آید

وی با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: این بیانیه تحلیلی از 40 سال گذشته انقلاب است که نکاه رهبری در آن به علم و دانش و پژوهش است، به این معناست که اگر دانا نباشیم، نمی‌توانیم توانا باشیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به دستاوردها و خدمات انقلاب در طول 42 سال گذشته، گفت: در طول این سالها در انقلاب خدمات خوب و زیادی ارائه شده اما آنچه مدنظر رهبری و امام  راحل بوده، فاصله بسیار داریم.

 

وی با بیان اینکه امروز آنچه باید مدنظر این دولت و مجلس و دولت آینده قرار بگیرد، اجرای عدالت و توزیع عادلانه ثروت است، گفت: متأسفانه شهرستان اسدآباد با قدمت تاریخی در توزیع ثروت، وجود زیرساختها و امکانات دولتی چندان توجهی نشده است.

آمار پایین مصرف برق صنعتی در اسدآباد نشانه نبود و یا غیرفعال بودن بخش صنعتی است

 


سرمدی یادآور شد: آمار ماهانه هزینه مصرفی برق در بخش صنعت در شهرستان اسدآباد کمترین رقم است و این نشان می‌دهد که مراکز صنعتی فعالی در این شهرستان وجود ندارد و حتی در بخش کشاورزی و خدماتی هم همین گونه است و کاری انجام نشده، درواقع راه نرفته و ار نشده زیادی داریم.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز توده مردم به لحاظ معیشتی و نبود اشتغال گرفتار هستند و اینها درد بزرگی است، افزود: گرفتاری همه را درک می‌کنم و این درد و شرمندگی است که در هر خانواده اسدآبادی یک الی چند بیکار وجود دارد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس 90 درصد نیروی کار در برخی کارخانجات را غیربومی خواند و گفت: امروز بالای 500 نیروی تحصیل کرده بیکار به دفتر ما مراجعه و جویا کار هستند.

 

وظیفه دولت تا مجلس، ایجاد شغل برای جوانان است
وی خاطرنشان کرد: .وظیفه حاکمیت از مجلس تا دولت  گرفته، ایجاد شغل متناسب برای نیروی کار با تحصیلات مربوطه است.

در ادامه این نشست بانوان و دختران فعال در عرصه اجتماعی شهرستان، به نبود امکانات تفریحی و رفاهی برای بانوان، مراکز مشاوره ، نبود امکانات ورزشی، آمار بالای افسردگی و خودکشی اشاره کرده و خواستار توجه نماینده مجلس برای پیگیری امورات شدند.

 

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به پردیس سینمایی اسدآباد با همکاری شهرداری اشاره کرد و گفت: کتابخانه استاندارد با پیگیری های ما به تخصیص اعتبارات خوبی رسیده و امیدواریم تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه آمار افسردگی و نامیدی و خشونت و خودکشی در شهرستان اسدآباد آمار خوبی نیست، گفت: اسدآباد بیشترین افراد تحت پوشش کمیته امداد را دارد و این یک نشانه است که باید مورد توجه مسئولان برای ارتقاء معیشت مردم داشته باشند.

در پایان این نشست نماینده مردم در مجلس پای صحبت‌ها و مطالبات برخی از بانوان به صورت خصوصی نشست.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal