آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 14:27   |   کد مطلب: 28331
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد امروز کار دنیای خبر با مدیریت دقیق و ظریف است و ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم، گفت: تعهد و پایبندی خبرنگاران در شهرستان اسدآباد به ارزش‌های اسلامی کم نظیر است.

به گزارش آوای سیدجمال، علی صفری در دیدار صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در خصوص قلم اظهار کرد: بحث قلم در اسلام و همه ادیان توحیدی وحتی غیرتوحیدی مهم است چرا که قلم سرچشمه تعقل و تفکر مکتوب است واین اهمیت تا جایی است که قرآن به قلم سوگند یاد کرده ومی فرماید: سوگند به قلم وآنچه می نویسد.
وی ادامه داد: علاوه بر این آیات ابتدایی قرآن کریم که بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده اهمیت قلم و کارکردهای آن را در دین اسلام بیش از بیش آشکار می کند و نشان می دهد قلم دراسلام حرمت بالایی دارد  و با قلم است که تمدنها ساخته، علوم تولید و جوامع تشکیل و اهداف انسان محقق می شود.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد در ادامه بیان داشت: قلم به خودی خود ارزش ذاتی ندارد بلکه زمانی ارزشها به آن رنگ می دهد که درمسیر عبودیت وبندگی روی کاغذ بدود. قلم یا در جبهه توحید باید فعال باشد یا در جبهه شیطان و باطل ، که در آیة الکرسی به آن تصریح شده است  و یک جریان می خواهد عالم را از ظلمت به نور وجریان دیگر از نور به ظلمت ببرد و صاحبان قلم باید بدانند در زیر کدام بیرقی قلم می زنند.
وی ادامه داد: جبهه حق یا باطل؟ و قلم در اسلام حرمت خاصی دارد اما نه هر قلمی، قلمی که در خدمت عبودیت و بندگی خدا باشد و برای اعتلای کلمه توحید بنویسد و این همان کاری است که انبیاء کرده اند یعنی اقامه معروفها و  نهی از منکرات و اهداف همه انبیاء الهی نیز همین مسأله بوده است و این همان فلسفه قیام حسینی و اساس کار همه معصومین (ع) بوده است.
صفری خاطرنشان کرد: در ایجاد یک تمدن نیز علاوه بر عقلانیت رسالت قلم و صاحبان قلم نیز دارای اهمیت است که در ساخت تمدن اسلامی مؤثر بوده و توانست تجربیات آن را به انقلاب اسلامی منتقل کند و امروز نیز ادعای ساخت و عرضه تمدن جدید با ابعاد جهانی را داشته باشد.
وی گفت: ما قلم خنثی نداریم قلمی که در خدمت اسلام نباشد در جبهه باطل فعالیت می‌کند. ما باید به وسیله مهندسی خبر، امید و عشق به اسلام و مکتب اهل بیت (ع)  را در قلبها زنده کنیم نه اینکه چشممان را به روی واقعیات ببندیم.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد یادآور شد: امروز کار دنیای خبر با مدیریت دقیق و ظریف است و ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم ، بسترجدیدی در دنیای امروز برای میل به جبهه حق ایجاد کنیم. باید بدانیم که امروز صحنه رویارویی تمدن غرب و اسلام است و قلم خویش را در تولید علم و هنر برای اعتلای این تمدن بکار گیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده و مجموعه اداره فرهنگ و ارشاداسلامی افتخار می کنیم که خبرنگاران ما در شهرستان افرادی متعهد و متخصص و پایبند به ارزشهای والای اسلامی هستند.
 در پایان این دیدار صمیمی نیز خبرنگاران به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در مورد مسائل و مشکلات پرداختند. در پایان نیز از تعدادی از خبرنگاران فعال شهرستان تقدیر به عمل آمد.
 
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal