آخرین اخبار

7. بهمن 1394 - 9:08   |   کد مطلب: 29979
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد از بهره‌برداری 9 واحد مسکن روستایی اسدآباد در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم  معصومی‌اخوان  در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با ارائه گزارشی  از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: از 13 هزار و 984 خانوار روستایی 11 هزار و 896 خانوار دارای مسکن و دو هزار و 88 خانوار فاقد مسکن هستند.

 

وی تصریح کرد:  از 11 و 896 واحد مسکن روستایی تاکنون 3 هزار و 450 واحد مقاوم‌سازی شده و بقیه واحدها کم دوام یا بی دوام هستند که واحدهای مقاوم سازی شده 35 درصد است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با اشاره به اینکه براساس قانون هرگونه ساخت وساز در روستاها بدون اخذ پروانه و نظارت نظام فنی روستایی ممنوع می باشد، افزود:لذا با توجه به آمار بسیار بالای واحدهای بی دوام و کم دوام و خطرات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل ، زلزله، طوفان و..... روستاییان با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت و نظارت ناظرین نظام فنی روستایی نسبت به نوسازی ومقاوم سازی مساکن خود اقدام کنند.

 

وی از بهره برداری تعداد 9 واحد مسکن روستایی در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 150 میلیون ریال و با نرخ 5  درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله می باشد که افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.       

 

معصومی اخوان با بیان اینکه 70 روستای مشمول طرح سنددار کردن خانه های روستایی هستند، گفت: تاکنون بیش از 11 هزار جلد سند مالکیت صادر و تحویل روستائیان شده است و در کل حدود 96 درصد خانوارهای روستایی دارای سند مالکیت می باشند که این طرح باعث تثبیت مالکیت اماکن روستایی و کاهش اختلافات وبهره مندی روستاییان ازتسهیلات گوناکون بااستفاده از اسناد مالکیتی به عنوان وثیقه شده است.

 

 انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal