آخرین اخبار

19. خرداد 1399 - 12:21   |   کد مطلب: 35930
مجید درویشی با اشاره به معضل خروج ۱۰ الی ۱۵ هزار تن گندم در سال گذشته، گفت: برای عدم خروج گندم از شهرستان باید غله استان تدبیر کند که کشاورزان رغبت بیشتری برای ذخیره‌سازی گندم در شهرستان داشته باشند.

به گزارش آوای سیدجمال، فرماندار شهرستان اسدآباد در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه مکلزا در کنار گندم به عنوان یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نحوه نگهداری کلزا نسبت به گندم راحت تر است، بنابراین باید با آموزش کشاورزان را در انجام عملیات کشت، داشت و برداشت این محصول توجیه کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید ظریب اطمینان برای خرید محصول کلزا را در کشاورزان بالا ببریم، گفت: کشت کلزا به عنوان یکی از سیاست‌های دولت است که در سند راهبردی کشاورزی هم بر آن تدکید شده و باید برای کشت بیشتر و تولید بالا برنامه ریزی انجام بگیرد.

 

درویشی با اشاره به معضل خروج ۱۰ الی ۱۵ هزار تن  گندم در سال گذشته و ورود نیروی انتظامی برای جلوگیری از این امر، تأکید کرد: غله باید تدبیر داشته باشد که کشاورزان برای ارائه گندم در مراکز خرید رغبت کنند، نه اینکه ما ورودی شهر را ببندیم تا خروج گندم انجام نشود.

 

وی بااشاره به اینکه پارسال در پرداخت مطالبات گندمکاران اسدآباد با مشکل مواجه بودیم، افزود: باید طوری عمل کنیم که کشاورزان تعصب و تعلق خاطر نسبت به شهرستان داشته باشد و البته تعاونی های خرید گندم امادگی برای خرید محصول داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به تدوین سند راهبردی شهرستان در حوزه کشاورزی، گفت: این سند براساس ظرفیتهای شهرستان تدوین شده که البته باید ظرفیت‌ها را بالا ببریم.
 

وی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است کشاورزانی که زحمت و تلاش می کنند، نیاز است تشویق شوند، افزود: هرچه در بحث اموزش کشاورزی کار کنیم، کم است و کشاورزان باید به روز شوند.

 

درویشی بر حمایت بخشداران به همت دهیاران از کشاورزان در زمینه آتش سوزی های مزارع تأکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی در نشستی با کشاورزان مشکلات و مطالبات و نقطه نظرات را به استان و وزارت منتقل کنند تا کمتر در این حوزه آسیب ببینیم.

 

 

وی با تأکید بر بررسی عوامل کاهش کشت کلزا در سال گذشته، گفت: کشاورزان اگر می خواهند مورد حمایت دستگاه جهاد کشاورزی قرار بگیرند، باید انتظارات دولت را هم براورده کنند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به تفکرات غلط آتش زدن مزارع ، گفت: این امر موجب کاهش تولیدات، اسیب زدن به محیط زیست می‌شود.

 

 وی با تأکید بر اینکه کشاورزانی که مزارع خود را اجاره می‌دهند، ممنوع حمایت از اداره جهاد کشاورزی شوند، افزود: کود باید با عدالت بین کشاورزان توزیع شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal