آخرین اخبار

7. تير 1399 - 12:49   |   کد مطلب: 36101
نماینده مردم اسدآباد در مجلس تأکید کرد؛
گام های بزرگ قوه قضائیه در راستای احقاق حقوق و مبارزه با فساد
برخورد قوه قضائیه با افراد منتسب به دولت از جمله برادر رئیس جمهور و برخورد با پرونده آقای طبری به عنوان پرونده درون دستگاهی گام‌های بزرگ رئیس جدید قوه قضائیه است، این برخورد ها نشان دهنده حرکت پیش برنده و صحیح دستگاه عدلیه در راستای احقاق حقوق عامه مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

به گزارش آوای سیدجمال، حدود یک سال و چهار ماه از خدمت آقای سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه می گذرد و یکی از مطالبات رهبری و حتی مردم مبارزه با فساد است که بارها بر آن تأکید شده است.

 

به مناسبت هفته قوه قضائیه با طرح چند سؤال مبنی بر عملکرد آقای رئیسی، اجرای عدالت، مبارزه با فساد اقتصادی گفتگویی را با یکی از نمایندگان مجلس دوره یازدهم داشتیم که در ادامه می خوانیم.

 

آوای سیدجمال: آقای سرمدی بفرمایید که عملکرد آقای رئیسی در طول مدتی که در تصدی ریاست قوه قضائیه بوده، چگونه است و منظور از تحول در این نهاد با آمدن رئیسی چیست؟

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی مملکت در طی چند سال اخیر که بخشی از آن به مدیران به تعبیر من نامحرم و سوء استفاده کننده که به دلیل عدم پاکدستی صدماتی هم به اقتصاد مملکت و اعتماد مردم به نظام زدند، به تحول در دستگاه قضائی احساس نیاز شد و در همین راستا  رهبر معظم انقلاب با انتصاب آقای رئیسی این حرکت را به صورت عملی ایجاد کردند و رئیس قوه قضائیه با آمدن به این دستگاه برخورد با متخلفان دانه درشت و افراد مطرح متخلف در سیستم قضایی را دنبال کرد که نتایج این برخورد امید را در دل مردم زنده کرد.

 

آوای سیدجمال: مبارزه با فساد یکی از مطالبات مردم است و رهبر انقلاب هم در حکم آقای رئیسی به برخورد و مبارزه با فساد تاکید داشتند و در واقع جز مطالبات رهبری نیز بود، به نظر شما آیا رئیسی توانسته در مسیر مبارزه با فساد قدم بردارد؟

 

کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس: من فکر می کنم که کاملاً مطالبه رهبری را آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه هم به خوبی دریافت کرده و هم به درستی به آن عمل می‌شود و مماشاتی هم با این دانه درشت های مفسد اقتصادی در برخورد قوه قضاییه در گزارشات و محاکمات علنی می بینیم، وجود ندارد. قوه قضاییه آن جایگاه محکم و با صلابت خود را در برخورد با مفاسد اقتصادی و عوامل آن نشان می دهد و مطالبه رهبری به ثمر می‌نشیند.

 

آوای سیدجمال: چند نمونه از مصادیق مبارزه بی امان آقای رئیسی با فساد را بیان کنید؟

 

 نماینده مردم اسدآباد در مجلس: برخورد با برخی از افراد منتسب به دولت از جمله برادر رئیس جمهور، برادر آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور، پرونده اخیر آقای طبری که منتسب به دستگاه قوه قضاییه بود، اینها گام‌های بزرگی است که از قوه قضاییه دیدیم و به امید خدا بهتر از این هم خواهد شد.

 

آوای سیدجمال: چرا با شروع یک تحول در دستگاه قضا و مبارزه با فساد اقتصادی کسانی از این تحول و مبارزه خشنود نیستند و حتی علیه قوه قضائیه فریاد هم می زننند؟

 

کیومرث سرمدی: ما اعتقادمان بر این است که حکومت ما حکومت اسلامی و علوی است و هر جا که عدالت اجرا بشود منتقدین و افراد ناراضی این حرکت کسانی هستند که به نوعی منافعی در آن زد و بند ها دارند.

ممکن است هر دستگاهی اشکالاتی داشته باشد نقد هم بر او وارد باشد قطعاً رئیسی در پذیرش انتقاد و نقاط ضعف هم که ممکن است وجود داشته باشد پیش قدم است اما آنهایی که ساز مخالفت می‌زنند و ناراحت از این قضیه هستند ممکن است از اجرای عدالت و برخورد شفاف قوه قضاییه متضرر شوند، البته بنده خطاب به همه آنها نمی گویم ممکن است بسیاری از آنها درگیر این مسائل باشند.

 

آوای سیدجمال: چرا فشار ها به قوه قضائیه بیشتر شده؟ آیا این برای ممانعت از اجرای عدالت نیست؟

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس: تعبیر بنده این است که حتما اینگونه است چون قوه قضاییه رسالت اصلی برخورد متخلف و شفاف سازی و ایجاد فضای اعتماد مردم به نظام است و هرچه این برخورد دقیق تر و محکم تر انجام بدهند افراد مخالف و ناراضی هم هستند چرا که منافع این افراد هم تضاد با اجرای عدالت است.

 

آوای سیدجمال: آیا قوه قضائیه می تواند عدالت را اجرا بکند و تحت تاثیر نهاد ها و افراد قرار نگیرد؟

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس: اجرای عدالت در کشور یک امری وسیع است و در اجرای عدالت همه دستگاه های دولتی، قضایی و مقننه باید با اولویت قراردادن بحث عدالت، آرامش و امنیت را در جامعه ایجاد کنند.

در یک نگاه کلی همه باید دست به دست هم دهند تا آن عدالت اجرا شود و البته در بخشی که منجر به ارتکاب جرم اقتصادی یا غیر اقتصادی می‌شود مطمئناً نقش قوه قضاییه در بحث اجرای عدالت و احقاق حقوق توده مردم مشخص است.

 

آوای سیدجمال: آیا در گام دوم انقلاب قوه قضائیه می تواند ملجا و مأمن واقعی مردم برای احقاق حقوق خود باشد؟

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس: اصلا” رسالت قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی این است که مأمنی برای احقاق حق حقوقی مظلومین در جامعه باشد.

 

آوای سیدجمال: ضمن تشکر از حضرتعالی در پاسخگویی به این سؤالات آرزوی موفقیت برایتان داریم.  

 

کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس: بنده هم از شما خبرنگار محترم بابت زحماتتان تشکر می‌کنم.

 

لیلا نظری فرهودی

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal