آخرین اخبار

3. تير 1400 - 12:46   |   کد مطلب: 39302
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگی دینی و اعتقادی، مراسمی با عنوان "سه‌شنبه‌های توسل" در شهرستان در حال انجام است، گفت: این امر به‌صورت هفتگی با حضور سخنران و در مناسبت‌های مختلف مدیحه‌سرایی و یا نوحه‌سرایی برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در حوزه تبلیغ دینی، اظهار کرد: رسالت ما در سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ جامع و کامل دین است و برای این هدف ابزارهای متعدد سنتی و نوین وجود دارد.

 

وی با اشاره به محدودیتی که به‌واسطه شیوع کرونا حاصل شد، افزود: علی‌رغم اینکه این ویروس اجتماعات را محدود کرد اما اتفاقاً بستر استفاده از پیام رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را توسعه داده و تحول بخشید.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از راه‌اندازی استودیو ضبط و پخش برنامه‌های فرهنگی مداحان و سخنرانان در بستر فضای مجازی خبر داد و افزود: برای استفاده از بستر فضای مجازی و پیام رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی کارگروه مردمی و کانون فرهنگی تبلیغی رسانه و تولید محتوا ایجاد کردیم که دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

 

وی با بیان اینکه 45 مبلغ فعال در سطح شهرستان وجود دارد که بیش از دوسوم آنان بومی هستند، گفت تعداد 10 خانه عالم در شهرستان وجود دارید که به نسبت نیاز و جمعیت شهرستان بسیار ناچیز و مایه تأسف است.

 

حجت‌الاسلام رستمی از تأسیس انجمن شعرا و نویسندگان آئینی در این سازمان خبر داد و گفت: برنامه‌های متعدد شب‌شعر و محفل ادبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی اجراشده که البته بنده نیز در عرصه شعر و شاعری با تخلص ( دلپر ) اندک فعالیت‌هایی دارم.

 

وی به ایجاد شبکه فرهنگی تبلیغی متم و راه‌اندازی کانال‌ها فرهنگی تبلیغی در سطح شهر و روستاهای اسدآباد اشاره کرد و گفت: این کانال‌ها بیشتر در روستاهای فاقد روحانی ایجادشده که عمدتاً نیروهای فعال فرهنگی هستند و نقش رابط فرهنگی تبلیغات اسلامی را در منطقه خود ایفا می‌کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به تفاهم با مسئولان آموزش‌وپرورش برای استفاده از ظرفیت شبکه شاد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مبلغین توانمند در شبکه شاد مدارس حضور و فعالیت تبلیغ دینی داشتند.

 

وی از دیگر برنامه اداره تبلیغات اسلامی را در راستای ترویج فرهنگی دینی و اعتقادی، راه‌اندازی مراسم سه‌شنبه‌های توسل در سطح شهرها و روستاهای شهرستان دانست و گفت: این امر به‌صورت هفتگی با حضور سخنران و در مناسبت‌های مختلف مدیحه‌سرایی و یا نوحه‌سرایی در حال انجام است.

 

حجت‌الاسلام رستمی از برگزاری بزرگ‌ترین عملیات قرآنی تاریخ شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این برنامه با حضور مربیان و داوران و فعالان قرآنی شهرستان و برگزاری مسابقات در پنج آیتم و تقدیم تندیس و تقدیرنامه و هدیه نقدی به بیش از صد برگزیده قرآنی در سطح شهرستان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه 22 کارگروه با گرایش‌های مختلف ناظر بر مسائل روز جامعه تشکیل شده است، تصریح کرد: با همکاری صداوسیمای استان همدان به مدت بیش از یک سال در سه‌شنبه‌های هر هفته و مناسبت‌های مختلف با موضوع خانواده و مهارت‌های زندگی از منظر اسلام به‌صورت زنده و ضبط‌شده برنامه سخنرانی داریم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal