آخرین اخبار

4. مرداد 1400 - 9:18   |   کد مطلب: 39584
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با تأکید بر اینکه اهمیت روز غدیر اگر بالاتر از مناسبتی مثل عاشورا نباشد، کمتر از آن هم نیست، گفت: برای عامل بودن به خطبه های حضرت امیرالمؤمنین(ع) قدم اول آن است که عدالت محور و عدالت گرا باشیم.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اصل و اساس، فلسفه و هدف جریان غدیر بر اطلاع رسانی و ابلاغ جانشینی و ولایت حضرت امیر المومنین(ع) و اکمال و اتمام ابلاغ دین را از نکات کلیدی غدیر خم خواند و اظهار کرد: اگر حاضران در محل غدیر خم پس از درک واقعه غدیر این اعلام و ابلاغ را مکرر و مستمر انجام می دادند و بر آن عهد باقی می بودند، چه بسا انشقاق در امت پیامبر اکرم(ص) و جریان غصب خلافت و خانه نشینی حضرت امیر(ع) و حتی ماجرای آتش زدن در خانه حضرت فاطمه زهرا(س) و آن همه مصیبت‌ها و شهادت حضرت امیر(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و واقعه عاشورا اتفاق نمی افتاد.

 

وی با تأکید بر اهمیت غدیر، گفت: امروز اگر به دنبال احیای غدیر و جبران مافات بخشی از امت رسول اکرم(ص) که در جریان غدیر خم کوتاهی کردند، هستیم باید بدانیم اصل اساسی در حرکت غدیر بزرگداشت این مناسبت و معرفی حقانیت حضرت علی(ع) و معرفی جایگاه ولایت و امامت و سبب اکمال و اتمام دین به جامعه جهانی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با اذعان اینکه اهمیت روز غدیر اگر بالاتر از مناسبتی مثل عاشورا نباشد، کمتر از آن هم نیست، تأکید کرد: باید ما شیعیان بیش از پیش قدر غدیر را بدانیم، چرا که شیعه یعنی پیروان عرفان امیر و حافظان پیمان غدیر.

 

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) به قول جرج جرداق مسیحی صدای عدالت بود، افزود: کسانی که دل در گرو عدالت ندارند، نمی‌توانند و نخواهند توانست که عامل به بیانات و خطبه های حضرت علی(ع) باشند، پس برای عامل بودن به آن خطبه ها قدم اول آن است که عدالت محور و عدالت گرا باشیم.

 

حجت‌الاسلام رستمی با تأکید بر اینکه امروز در عمل به خطبه های غدیر باید ولایتمدار بود، گفت: برای ولایت مداری باید همچون مالک اشتر علم به حقانیت مولا و اراده محکم برای جانفشانی در راه حقیقت و بصیرت در میدان عمل و دوراهی های انتخاب داشت و امید است به لطف خدا این خصوصیات را داشته باشیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal