آخرین اخبار

11. فروردين 1401 - 9:59   |   کد مطلب: 41821
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی و رسیدن به تزکیه نفس و خودسازی دانست و گفت: بعداز سه سال که محفل جزءخوانی قرآن در مسجد جامع اسدآباد تحت تأثیر کرونا برگزار نمی‌شد امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رونق گرفتن مساجد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد:  این ماه بهتر از هر ماه است و هر لحظه آن حتی خواب فرد روزه دار هم عبادت محسوب می شود.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه بازداشتن انسان از کارها غیر شرع و ودینی و البته رسیدن به سیرت پاک دانست و گفت: این ماه فرصتی برای بندگی است، حتی در ادبیات غیر دینی هم داریم برخی تلاش می‌کنند در وجود خود تزکیه ایجاد کنند، این درحالی است که ما در فرهنگ غنی دین اسلام داریم که فوایدی زیادی به لحاظ جسمی و روحی برای روزه دار وجود دارد.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد تأکید کرد: پیشنهاد ما این نیست که صرفا در ماه رمضان به وضعیت سلامت و جسم بیندیشند و روزه بگیرند، بلکه این ماه را فرصتی برای خود سازی بدانند.

 

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با روحانیون در راستای اجرای برنامه های مذهبی، دینی و تبلیغی در ماه مبارک در آخرین روزهای سال گذشته، گفت: در مساجد جامع سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز مراسم محفل انسی با قرآن در این ماه خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام رستمی از اعزام روحانی و مبلغین به حسینیه و مساجد شهر و روستاهای فاقد روحانی در شهرهای آجین، اسدآباد و پالیز خبر داد و افزود: این امر در راستای تبلیغ دین و پرداختن به احکام و دستورات دینی در ماه مبارک انجام خواهد شد.

 

وی از احیاء دوباره محفل جزء خوانی قرآن به صورت روزانه قبل از اذان مغرب و عشا در مسجد جامع شهر اسدآباد خبر داد و گفت: چند سالی بود این محفل قرآنی تحت تاثیر شیوع کرونا، برگزار نمی شد و قرار است امسال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این محقل با شور و حلاوتی دیگر برگزار شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در 26 اسفند سال گذشته گردهمایی مبلغین برگزار و برنامه های ماه مبارک رمضان مرور شده است، افزود: البته قرار است مبلغین و روحانیون شهرستان در گردهمایی روحانیون در مرکز استان هم حاضر شوند.

 

وی از اعلام آمادگی همکاری حوزه علمیه، سپاه در اجرای برنامه های فرهنگی با اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: قرار است تعدادی روحانی از خارج از استان برای امر تبلیغ به شهرستان اعزام شوند.
 انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal