آخرین اخبار

24. مرداد 1400 - 14:49   |   کد مطلب: 39759
کیومرث سرمدی با بیان اینکه دولت سابق با متحمل شدن کوتاهی و قصور در کنترل بیماری کرونا، موجب سیر صعودی انتشار این بیماری شد، گفت: دولت مردمی آقای رئیسی باید با اقداماتی چون واردات واکسن و سرعت بخشیدن در انجام واکسیناسیون و تولید واکسن زنجیره کرونا را قطع و با اصلاح ساختار نیروی انسانی در رفع مشکلات تلاش کند.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به موج کرونا و مسائل و مشکلات ناشی از آن، اظهار کرد: دولت سابق در کنار انجام وظایف و زحماتی که داشت، کوتاهی و قصوری را هم متحمل شد که می‌توان نمونه آن را عدم به‌موقع مدیریت و کنترل بیماری با قرنطینه و تعطیلی مقطعی و کوتاه کشور اشاره کرد که قطعاً" در پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر بود.

 

واکسیناسیون به‌موقع با واردات باید در دولت قبل انجام می‌شد که نشد

وی انجام واکسیناسیون و واردات واکسن با مدیریت و برنامه را از اقداماتی دانست که دولت سابق بایستی زودتر به فکر می‌شد تا ما بتوانیم آمار بیشتری از مردم را واکسینه کرده باشیم که متأسفانه نسبت به آن توجهی نکره و امروز دچار مشکل شده‌ایم.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یادآور شد: البته عدم رعایت پروتکل،  فاصله‌گذاری اجتماعی، ساده‌انگاری بر این بیماری از دیگر مواردی است که بر روند سیر صعودی کرونا مؤثر بوده است.

 

سیاست‌های غلط وزارت بهداشت در دولت قبل مردم را با مشکل تهیه دارو مواجه کرد
وی با قدردانی از زحمات پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا، گفت: کنترل و پیشگیری از این بیماری در کنار یک عزم ملی و همکاری همه نهادها و سیستم دولتی، سیاست‌های درست وزارت بهداشت و درمان دولت سابق را در زمینه انجام به‌موقع واکسیناسیون، واردات واکسن می‌طلبد که البته به دلیل سیاست‌های غلط این وزارتخانه در بحث واردات ، توزیع دارو با مشکل مواجه هستیم و البته موجبات قاچاق دارو را برای افراد سودجو فراهم کرده است.

 

سرمدی یادآور شد: بسیاری از شهروندان برای تهیه دارو هم دچار مشکل هستند یا کمتر دارو گیر می‌آید و یا اگر هم باشد باید به بازار آزاد مراجعه کنند که با چندین برابر قیمت مواجه می‌شوند، این هم ازجمله نقدهایی است که به وزارت بهداشت درمان دولت دوازدهم وارد است.

 

دولت سیزدهم هرچه سریع‌تر ساختار نیروهای انسانی را اصلاح کند

وی در پاسخ به این سؤال که دولت سیزدهم که میراث دار مشکلات دولت سابق است، برای کنترل این بیماری باید چه اقداماتی را در پیش بگیرد؟، گفت: طبیعتاً دولت با اصلاح ساختار نیروهای انسانی و فراهم کردن زمینه حضور افراد مؤثر، متخصص، پای‌کار و کارآمد درعین‌حال انقلابی، در رفع مشکلات تلاش کند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تأکید بر اینکه باید دولت انجام واکسیناسیون و دستور مقام معظم رهبری را جدی بگیرد کما اینکه در حال حاضر هم واردات واکسن باید بدون هیچ مانعی انجام شود و هم تولید داخلی را حمایت کنند.

 

دولت هم واردات و هم با حمایت تولید واکسن سرعت ببخشد
وی بر کنترل تردد در شهرها و تعطیلی اصناف تأکید کرد و گفت: محدودیت‌ها باید به‌درستی اعمال شود تا نتیجه‌بخش باشد.

 

سرمدی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و ادامه کردن این طرح، گفت: باید بسیج، سپاه و ارتش به میدان می‌آورد اگرچه همه این موارد در دستورات اخیر دولت در راستای توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و امیدواریم با بسیج عمومی شاهد قطع ادامه این بیماری باشیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal