آخرین اخبار

31. مرداد 1400 - 17:05   |   کد مطلب: 39821
کیومرث سرمدی با بیان اینکه مجلس انقلابی امروز سیاست و هدفش در این شرایط حساس کشور، کمک‌ به کابینه دولت است، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش باوجود جمعیت ۱۳ میلیون دانش‌آموزی و یک‌میلیونی معلمان و ‌مشکلات این حوزه توان اداره این وزارتخانه کلیدی و مهم را ندارد.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به بررسی رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی برخلاف دیگر رؤسای جمهور که سیاست عقلانیت انفعالی را داشتند، وی سیاست عقلانیت انقلابی را دارد و در راستای این سیاست در معرفی کابینه دولت سیزدهم به مجلس توجه ویژه‌ای به انقلابی بودن، جوانگرایی، تخصص و تجربه داشته است.

 

 

 

 وی با بیان اینکه درمجموع کابینه معرفی شده دولت سیزدهم، به جناح افراطی خاصی تعلق ندارند و دارای پیشینه توأم با خدمت هستند ، بنابراین نه مورد پیش‌داوری و نه تخریب آنچنانی قبل از شروع خدمت قرار می‌گیرند، افزود:  کلیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم قابل‌قبول است اما این به این معنا نیست که مجلس به رسالت اصلی خود که نقد منصفانه و استفاده از اهرم نظارتی خود در کمک به دولت برای پیشرفت کار کوتاه بیاید.

 

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه بنده معتقدم مجلس انقلابی امروز سیاست و هدفش این است که در این شرایط حساس کشور به کمک کابینه دولت انقلابی بیاید، افزود: از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی این است که تعارفی باکسی ندارد و حتماً در ادامه کار اگر احساس کند که یکی از اعضای کابینه دولت ضعیف عمل می‌کند، قطعاً برای بهینه عمل کردن این کابینه ورود پیدا خواهد کرد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: بنده با کلیت کابینه موافق بودم به نظرم در انتخاب وزرای پیشنهادی دقت لازم صورت گرفته و کلیت نمایندگان هم به این کابینه اتفاق‌نظر دارند البته ممکن است برخی از وزرای پیشنهادی از مجلس خاطر پیشینه قبلی رأی اعتماد نگیرند اما در کل با درک شرایط فعلی کشور باید به تشکیل کابینه کمک کنیم تا به مشکلات مردم رسیدگی شود‌.

 

 

سرمدی در خصوص اینکه آیا احتمال گرفتن رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش در مجلس وجود دارد، گفت:  وزیر معرفی‌شده این حوزه هم جوان هم باسواد است اما به دلایل مختلفی ازجمله اینکه از بدنه آموزش‌وپرورش نیست و به تعبیر بنده تخصص و آشنایی در راستای حل مشکلات این حوزه باوجود  ۱۳ میلیون جمعیت دانش‌آموزی و یک‌میلیونی معلمان برای اداره این وزارتخانه کلیدی و مهم ندارد و پیش‌بینی بنده هم این است که وی نتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

 

وی در خصوص وزیر پیشنهادی حوزه بهداشت هم گفت: آقای عین‌اللهی هم  از نیروهای باتجربه، ایثارگران دفاع مقدس است و تصورم این است که بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

 

 

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس درزمینهٔ معرفی وزیر پیشنهادی حوزه ورزش و امور جوانان، خاطرنشان کرد: در حیطه کاری این وزارتخانه تقریباً جوانان فراموش‌شده‌اند، خیلی در جهت در راستای حل مشکلات جوانان ازجمله مسکن، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی توجهی نشده و این وزارتخانه در دولت قبل توفیقاتی نداشته است.

 

 

وی ادامه داد: آقای سجادی از بدنه ورزش است و تجاربی در حوزه ورزشی دارد، زود است که بگوییم وی نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد یا نگیرد، در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal