آخرین اخبار

15. اسفند 1400 - 15:36   |   کد مطلب: 41636
حسین مرادی‌مخلص سید جمال‌الدین اسدآبادی را پیش قراول و پرچمدار جهاد تبیین اسلام خواند و گفت: در این کنگره از دو چهره ماندگار در موضوع سیدجمال شناسی و فرزند خلف مکتب سیدجمال تجلیل خواهد شد.، البته سیدجمال هیچ وقت ازدواج نکرد اما تفکر و اندیشه او همیشه ماندگار شد و فرزندان او آن را رواج دادند.

به گزارش آوای سیدجمال،حسین مرادی‌مخلص، رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی امروز در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: این کنگره به مناسبت صد و چهلمین سالگرد شهادت شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی در دو روز 18 و 19 اسفند ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سید جمال‌الدین اسدآبادی پیش قراول و پرچمدار جهاد تبیین اسلام بوده، گفت: او در زمان ناصرالدین شاه مسئله اسلام را در جهانی مطرح کرد، مرز و زمان را  نشناخت، وسعت جغرافیایی آن به وسعت اسلام بود.

 

تفکر، اندیشه، رویکرد و قلم خبرنگاران اسدآبادی باید متعالی تر از دیگر خبرنگاران باشد
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی اصحاب رسانه و خبرنگاران را وارثان قلم به حق سید جمال‌الدین اسدآبادی خواند و گفت: نگاه، تفکر، اندیشه، رویکرد و قلم خبرنگاران و فعالان فضای مجازی این شهرستان به مراتب باید متعالی تر از دیگر شهرهای استان باشد.

 

وی بر معرفی و شناساندن سید جمال‌الدین اسدآبادی به عنوان شخصیتی بین المللی و جهانی در سطح کشور و جهان تأکید کرد و گفت: سید جمال‌الدین اسدآبادی پدر علم روزنامه‌نگاری نوین بود، آن زمان که کسی نمی‌دانست روزنامه و رسانه چیست، او عروة الوثقی را در پاریس و ضیاءالخافقین در لندن چاپ می‌کرد.

 

سیدجمال تبیین گر جهاد اسلام بود
مرادی‌مخلص تأکید کرد: امروز اصحاب رسانه اسدآباد از نسل سید جمال‌الدین اسدآبادی است و رسالت سختی را دارند، امیدواریم بتوانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

 

وی با بیان اینکه سیدجمال به عنوان پرچمدار جهاد تبیین اسلام بود و این کلیدواژه باید از سوی رسانه ها تبیین و نشر پیدا کند، گفت: خبرنگاران باید ادامه دهنده رویکرد و روحیه این شخصیت باشند.

 

دانشگاههای اسدآباد بدهکار سیدجمال اند
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با انتقاد از دانشگاه شهرستان، گفت: دانشگاههای اسدآباد بدهکار تاریخ، هویت، جامعه، صنعت این کهن شهر هستند، با وجودی که در این شهر 5 دانشگاه وجود دارد، شاخصها زیبنده این شهر نیست.

 

وی با اشاره به وجود 80 هیأت علمی در دانشگاه‌های اسدآباد، گفت: طبیب همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دانشگاهها هستند، در این شهر 80 هیأت علمی وجود دارد و چقدر این هیأت علمی‌ها در جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

 

تجلیل از دو چهره ماندگار در حوزه سیدجمال شناسی و فرزند خلف سیدجمال
مرادی‌مخلص از رونمایی شجره نامه سید جمال‌الدین اسدآبادی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در این کنگره از دو چهره ماندگار در موضوع سیدجمال شناسی و فرزند خلف مکتب سیدجمال تجلیل خواهد شد.، البته سیدجمال هیچ وقت ازدواج نکرد اما تفکر و اندیشه او همیشه ماندگار شد و فرزندان او آن را رواج دادند.

 

وی از حضور 11 اندیشمند و پژوهشگر در موضوع سیدجمال شناسی در این کنگره خبر داد و گفت: در 18 اسفند شاهد حضور معاون اول رئیس جمهور و در روز 19 اسفند دو وزیر علوم و ارشاد در کنگره حضور خواهند داشت.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در بخش دیگری از سخنانش به وجود 83 سند بر ایرانی الاصل بودن سیدجمال الدین اسدآبادی ، گفت: این درحالی است که افغانی ها دو سند بر افغانی بودن سیدجمال دارند و متأسفانه به خاطر کوتاهی‌ها با نام سیدجمال افغانی در یونسکو به ثبت رسیده است و این مطالبه جدی ما از مسئولان متولی فرهنگ و مفاخر ایرانی است که این موضوع را پیگیری کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal