آخرین اخبار

18. آذر 1402 - 13:49   |   کد مطلب: 46848
فرماندار شهرستان اسدآباد خبر داد:
اعلام جزئیات تشییع و تدفین یک شهید گمنام در اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد از تشییع و تدفین یک شهید گمنام در ین شهرستان خبر داد و گفت: پیکر این شهید گمنام 72 ساعت با اجرای برنامه‌های مختلف در اسدآباد خواهد بود و سپس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

حسین‌علی شرکائی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با اشاره به اینکه شهر اسدآباد با پیکر مطهر یک شهید گمنام در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) عطرآگین خواهد شد، گفت: عطر و بوی پیکر این شهید گمنام 72 سال قبل از تدفین در این شهرستان وارد و تشییع خواهد شد و سپس به خاک سپرده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برای تشییع و تدفین پیکر این شهید گمنام در شهر اسدآباد چهار جلسه هماهنگی برگزار شده، افزود:  طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم و برنامه‌های مختلفی با حضور مردم و  پیکر این شهید گمنام در برخی حسینیه‌ها، مساجد و مدارس برگزار خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد از عطرآگین شدن بوی شهید گمنام در دو مدرسه دخترانه و پسرانه خبر داد و افزود: در این برنامه محوری با همکاری آموزش و پرورش در دو مدرسه دخترانه و پسرانه انجام می‌شود و دانش‌آموزان با شهید دیدار خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) مراسم وداع با شهید گمنام در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) شهر اسدآباد برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

 

شرکائی تصریح کرد: یک مراسم معنوی با شهید گمنام هم در شهر پالیز حسینیه مسجد جامع جنت‌آباد برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: پیگیر شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) در پارک ملت شهر اسدآباد در همجواری مسجد این پارک به خاک سپرده خواهد شد.

 

شهرستان اسدآباد تاکنون از وجود و عطر چندین شهید گمنام بهره‌مند بوده که برخی از آن‌ها شناسایی شدند، در حال حاضر هم سه شهید گمنام در پارک شهید مدنی(چنگلی) و گلزار شهدای این شهر آرمیده‌اند که با ورود پیکر این شهید گمام در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) این تعداد شهید گمنام به چهار تن خواهد رسید.

پیش از این قرار بود این شهید گمنام در شهر پالیز به خاک سپرده شود که به دلیل عدم جانمایی مکان درست، این شهید را در پارک ملت شهر اسدآباد دفن خواهند کرد.
 
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal