آخرین اخبار

6. مهر 1394 - 17:25   |   کد مطلب: 28815
جاسم خلجی یکی از تولیدکنندگان موفقی است که از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی اقدام به تولید شترمرغ کرده و به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کشوری معرفی در گفتوگویی می‌گوید: امروز با وجود این واحد تولیدی دیگر متکی به خانواده و دولت نیستم بلکه آنان را نیز کمک میکنم.

به گزارش آوای سیدجمال، چند سالی است اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه کلید خروج از مشکلات اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته و نخستین بار این واژه در دیدار کارآفرینان در سخنان رهبر معظم انقلاب در شهریورماه سال 89 مطرح  شده  و این یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده‌ رشد و شکوفایی کشور باشد.

در اقتصاد مقاومتی هدف استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریم‌ها با ایجاد کمترین بحران است که با تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در غالب حمایت از کسب و کار تسهیلاتی از سوی بسیج سازندگی به افراد برای ایجاد واحدهای تولیدی اهداء شده که واحد تولیدی شترمرغ یکی از واحدهای تولیدی در شهرستان اسدآباد از جمله واحدهای است که با اعطای تسهیلات در حال فعالیت است.

جاسم خلجی یکی از تولیدکنندگانی است که از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی اقدام به تولید شترمرغ کرده است و در کنار این واحد، واحد تولیدی دیگری را راه‌اندازی کرده و موفق شده است که به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کشوری معرفی شود.

ایشان فردی 23 ساله است که در جوانی با عالیت چشمگیر خود توانسته است که در زمینه کار و تلاش موفقیت‌های مختلفی را کسب کند.

او علاوه بر اینکه توانسته است در کنار درس و تحصیل خود در دانشگاه موفق باشد، افتخاری بزرگ برای شهرستان و خانواده خود شده است.

او یک واحد تولیدی شترمرغ در روستای بوجین را راه‌اندازی کرده است که علاوه بر تولید شترمرغ به تولید مرغ بومی هم می‌پردازد.

در گفت‌وگویی با این تولید کننده موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی به دلایل موفقیت‌شان در زمینه تولید در داخل کشور پرداخته ایم.

جاسم خلجی می‌گوید:: واحد تولیدی خود را در سال 91 با اخذ تسهیلات 10 میلیون تومانی از طریق بسیج سازندگی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی که ایجاد کرده است در ابتدا به تولید مرغ بومی پرداخته است، افزود: با ایجاد واحد توانستم دستگاه جوجه کشی را خریداری و اقدام به تولید مرغ بوی بیشتری کنم.

تولید کننده موفق اسدآبادی با بیان اینکه با اخذ تهسیلات بسیج سازندگی توانستم واحد تولیدی شترمرغ را راه‌اندازی کنم، گفت: تسهیلاتی که از بسیج سازندگی دریافت کردم مربوط به اقتصاد مقاومتی بود که از سوی رهبر انقلاب بر آن تأکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ این تسهیلات توانستم درآمدی را در راستای واحد تولید مرغ بومی و شترمرغ ایجاد کنم که از درآمد آن اقدام به خرید تعدادی 5 رأس گاو خریداری کنم

خلجی تصریح کرد: علاوه بر خود برای دو نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده ام و هم اکنون در واحدهای تولیدی خود 2 هزار مرغ و خروس بومی، 30 شترمرغ و 5 رأس گاو دارم.

وی گفت: تسهیلاتی که از طریق بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد دریافت کردم، بدون دردسر و به راحتی گرفته ام و این در حالی است که برای اخذ یک تسهیلات از بانکهای دولتی با کلی دردسر و رفت و آمد و در زمینه ضمانتها مواجه میشویم.

خلجی با تشویق هم سن و سال‌های خود به انجام کارهای بزرگ در کنار تحصیل تأکید کرد و خطاب به آنان گفت: جوانان باید ابتدا کمی سرشان را از گوشی‌های  خود بیرون بگیرند و اطراف خود برای اشتغال بشناسند.

وی گفت: امروز جوانان نباید به اشتغال در ادارات و نهادهای اداری باشند بلکه با راه اندازی کارگاه یا واحدی کوچک میتوانند روی پای خود بایستند و درآمدی برای خود و خانواده خود داشته باشند.

تولید کننده موفق اسدآبادی ادامه داد: متأسفانه جوانان شهرستان اسدآباد با تفکری غلط در مورد اشتغال اینکه کار را می‌توان در شهرهای بزرگی مانند تهران جویا شوند هزینه ای برای خود درست می‌کنند و راهی تهران و دیگر شهرها می‌شوند و این درحالی است که در شهر کوچک خودمان می‌توانند به کارهای بزرگی دست بزنند.

وی به درآمد سالیانه خود اشاره کرد و گفت: در طول سالیانه حدود 70 الی 80 میلیون تومان از واحدهای تولیدی که به همت بسیج سازندگی و تسهیلات اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده ام درآمدی برای خود و خانواده درست کرده ام و نیازی به کار دولتی ندارم.

خلجی به سخت‌گیری‌های دولت در پرداخت تسهیلات در زمینه ضمانت‌ها و غیره اشاره کرد و گفت: برای گرفتن تسهیلات اقتصاد مقاومتی هیچ‌گونه سختگیری نبود و تنها با بردن یک ضامن بازاری اقدام کردم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه تولید داخلی به عنوان تولیدکننده برتر معرفی شدم، افزود: در این راستا لوح تقدیری از دستان سردار نقدی دریافت کردم.

تولید کننده موفق اسدآبادی از برنامه های خود در آینده گفت و افزود: برنامه های اینده من شاید بلند پروازانه باشد اما جز هدف‌های اصلی من است و در آینده قصد احداث واحد تولیدی بزرگ شترمرغ و کشتارگاه آن را دارم و تولید داخلی را به خارج کشور صادر کنم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی انسان متکی به خود است و نیازی به تولیدات خارجی نداشته باشد، گفت: با ایجاد واحدهای تولیدی شترمرغ، مرغ مادر و خریداری چند رأس گاو توانستم که در چند قلم مانند گوشت سفید و قرمز و حتی شیر از تولیددات خود استفاده کنم.

خلجی افزود: از زمانی که این واحد تولیدی را راه اندازی کرده ام مزرعه کوچک را هم در کنار این واحد ایجاد کرده ام که در این مزرعه گوجه فرنگی سبزیجات خیار بامیه کشت کرده ام.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اگر در بازار محصولاتی که بنده کشت کرده ام نبود نیز از آن بهره ببرم.

این تولید کننده موفق اسدآبادی در پایان سخنانش گفت: بسیار خرسندم از اینکه با وجود این تسهیلات توانستم اقتصاد و درآمدی را هم برای خود و خانواده ام رقم بزنم و نه تنها متکی به خانواده نباشم بلکه متکی به دولت نیز هم نیستم و حتی با تولید خود موجب افتخاری برای دولت هم هستم.

انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal