آخرین اخبار

7. آذر 1400 - 13:38   |   کد مطلب: 40715
پیگیری یک مطالبه/ قیمت نان در اسدآباد چرا متفاوت است؟
اسدآباد نانوایی سنگکی، بربری و تافتون دولتی ندارد!
قوت غالب مردم اسدآباد نان است و باتوجه به تصمیمی که برای تقسیم واحدهای نانوایی آزادپز و دولتی در سالهای گذشته گرفته شده، در این شهرستان واحد سنگکی، بربری و تافتون دولتی وجود ندارد.

به گزارش آوای سیدجمال، ششم آذرماه با تصمیمات دولت قیمت نان در استان همدان به تبع در شهرستان اسدآباد افزایشی دو برابری داشته است.

 

براساس تصمیم اتحادیه نانوایان شهرستان قیمت انواع نان در اسدآباد اعلام شد که در این زمینه قیمت نان لواش ۴۵۰، نان سنگک ۲۰۰۰، نان بربری ۱۶۰۰ و نان تافتون۹۰0 تومان رسید.

 

این درحالی است که قیمت نان سنگکی، بربری و تافتون در دیگر شهرستان‌های استان همدان متفاوت است و به قیمت نان سنگگ ۱۶۰۰ تومان،  نان بربری ۱۲۰۰ تومان، تافتون یا لواش محلی ۷۵۰ تومان به فروش می رسد.

 

سؤالی مطرح است اینکه چرا قیمت نان‌های سنگک، بربری و تافتون در اسدآباد با دیگر نقاط استان متفاوت است؟

 

موضوع از فرمانداری، اتاق اصناف و اداره صمت پیگیر شدیم و اگرچه هنوز برخی از این مسئولان در پاسخ به این مطالبه مردمی به این رسانه پاسخی نداده و سکوت اختیار کردند، اما براساس گفته رئیس اتاق اصناف در چند سال گذشته براساس تصمیم مسئولان اداره غله و صمت و اتحادیه نانوایان که دستور تقسیم نانوایی ها به آزادپر و دولتی در دستور کار قرار میگیرد، مسئولان در این شهرستان تصمیم میگیرند با توجه به اینکه قوت قالب مردم اسدآباد که نان بوده، تمام واحدهای نانوایی لواش را به صورت دولتی و واحدهای سنگکی و بربری را آزادپز اداره کنند و سهمیه آرد بدهند.

 

براساس همین تصمیم امروز قیمت سنگک، بربری و تافتون در اسدآباد نسبت به قیمت این نانها در دیگر نقاط استان همدان متفاوت است.

 

موسی الرضا غفاری، رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: در دو  روز گذشته که نان افزایش قیمت داشته، طی بازرسی ها و گشت های مشترک تعداد ۱۵ واحد صنفی نانوایی متخلف جریمه و برای سير مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

وی تأکید کرد: این بازرسی ها از واحدهای نانوایی تشدید و همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal